مدیریت بحران آب؛ توسعه آبزی‌پروری

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

مدیریت بحران آب؛ توسعه آبزی‌پروری
معاون شیلات کرمانشاه برنامه‌های شیلاتی استان کرمانشاه مدیریت بحران آب را به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کرد و گفت: در تلاشیم تا با مدیریت بحران آب در بخش آبزی‌پروری اجازه ندهیم تولیدات شیلاتی استان افت داشته باشد.
ساسان شاه محمودی با اشاره به اینکه برای مدیریت آبزی‌پروری در دوران خشکسالی و بحران آب برنامه‌ریزی شده، گفت: مکانیزاسیون و بکارگیری تجهیزات آبزی‌پروری، استفاده از پمپ‌های برگشت آب و دستگاه‌های هواده برای برگشت آب و اعمال مدیریت بهداشتی از جمله برنامه های کوتاه مدت در راستای مدیریت خشکسالی و بحران آب در بخش آبزی‌پروری است.
وی برنامه‌ریزی برای افزایش حمایت صندوق بیمه آبزی پروران از طریق استمهال وام‌های فعالان حوزه آبزی‌پروری را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت حمایت از آبزی‌پروران در شرایط بحران آب عنوان کرد.
معاون فنی اداره کل شیلات استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای مقابله با خشکسالی در برنامه های کوتاه مدت را 70 میلیارد ریال عنوان کرد.

شاه محمودی بکارگیری مدیریت صحیح آبزی پروری، ارائه روش‌های نوین آبزی‌پروری، تعمیر و تجهیز مکانیزاسیون مزارع از جمله برنامه های میان مدت در بحث مدیریت خشکسالی و بحران آب عنوان و اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این برنامه ها را 200 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته این مسئول استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی در پرورش آبزیان، مطالعه و بکار گیری سیستم های نوین، استفاده از استخرهای چند وجهی بجای استخر های مستطیلی از جمله برنامه های بلند مدت در بحث مدیریت بحران آب در بخش آبزی پروری است که اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه ها 550 میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون شیلات کرمانشاه میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را یازده هزار و 700 تن دانست و پیش بینی کرد: میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال جاری به حدود 18 هزار تن برسد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید