نخستین کارخانه خوراک آبزیان در اراک ایجاد می‌شود

یک‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

نخستین کارخانه خوراک آبزیان در اراک ایجاد می‌شود
مدیر شیلات استان مرکزی گفت: نخستین کارخانه خوراک آبزیان در اراک با ظرفیت تولیدی ۵ هزار تن در سال ایجاد می‌شود.
حسن اکبری در اراک، با اشاره به ظرفیت استان مرکزی در پرورش ماهی اظهار داشت: استان مرکزی دارای ظرفیت آبزی‌پروری بسیاری بوده که می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در مدت زمان دو ساله دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوب و مناسبی توسط شیلات استان مرکزی انجام شده که مهم‌ترین این اقدامات پیگیری احداث نخستین کارخانه خوراک آبزیان استان در شهرستان اراک با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و ظرفیت تولید 5000 تن ماهی در سال است
وی افزود: سال 92 در استان مرکزی تعاونی آبزی‌پروری وجود نداشت که با پیگیری‌های انجام شده تشکیل شرکت تعاونی آبزی پروران شهرستان اراک و شازند در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

مدیر شیلات استان مرکزی تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه ملی‌تحقیقات ماهیان زینتی‌کشور در شهرستان محلات، پیگیری احداث کارخانه کنسرو ماهی در ظروف قابل انعطاف برای نخستین بار در کشور با ظرفیت تولیدی 8 میلیون و 500 هزار قوطی در سال که این مهم در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال انجام است.

اکبری با اشاره به دیگر اقدامات شیلات استان مرکزی گفت: فعالسازی مجدد قفس‌های مستقر در سد هندوربا ظرفیت تولیدی 30 تن در سال، یگیری تخصیص 100 لیتر آب در منطقه ینگه قلعه شهرستان ساوه و صدور پروانه تاسیس بزرگترین مزرعه پرورش ماهی قزل آلای استان در این منطقه با ظرفیت تولیدی 150 تن در سال توسط شیلات استان مرکزی محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام مطالعه ارزیابی زیست‌محیطی پرورش ماهی‌تیلاپیا در استان به عنوان 6 استان کشور که می‌تواند در این راستا گام بردارد و همچنین پیگیری نصب قفس در سد فرنق شهرستان خمین و کسب موافقت امور آب در این مورد با ظرفیت تولیدی 60 تن در سال تاکنون انجام شده است.

مدیر شیلات استان مرکزی اضافه کرد: پیگیری جذب اعتبار از محل اعتبارات آلایندگی شهرستان شازند و تصویب 20 میلیارد ریال به منظور احداث مزرعه سردآبی روستای عنبرته این شهرستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی، احداث و بهره‌برداری از 2 مرکز تفرجگاهی شیلاتی در استان که یک مرکز آن به بهره‌برداری رسیده و مرکز دیگر نیز90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر اقدامات شیلات استان مرکزی در مدت زمان دو سال گذشته است.

اکبری با اشاره به دارا بودن ظرفیت بسیار خوب استان به منظور پرورش ماهیان مختلف عنوان کرد: طرح الگویی پرورش ماهی‌کپور در استخرهای گلخانه‌ها، تهیه پیش نویس آئین نامه صدور مجوز آبزی‌پروری در استخرهای گلخانه‌ها و ارسال به سازمان شیلات ایران، 13 تن تولید آبزیان پرورشی که نسبت به سال گذشته 5/2 درصد رشد داشته و تولید 12 میلیون 878 هزار ماهی‌زینتی که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته اقدامات‌مهم و تاثیرگذار شیلات استان در این راستا است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید