کمبود آب در خوزستان مانع توسعه شیلات است

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

کمبود آب در خوزستان مانع توسعه شیلات است
سرپرست سابق شیلات خوزستان گفت: کمبود آب در خوزستان توسعه شیلات را با مشکل رو به رو کرده است.
محمود ایرج دوست در جلسه معارفه مدیرکل جدید شیلات خوزستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جایگاه ویژه خوزستان در بخش شیلات، اظهار کرد: توسعه شیلات با گذشته فرق کرده به طوری که به دلیل نبود دسترسی به آب کافی این توسعه با مشکل مواجه شده است.
وی با تاکید بر تغییر نگرش در توسعه شیلات افزود: در پایان برنامه پنجم توسعه تولید استان 57 هزار تن و در پایان برنامه ششم تولید استان 110 هزار تن شیلات برنامه ریزی شده است که نشان می دهد برای توسعه شیلات باید با برنامه ریزی عمل شود.
ایرج دوست اختصاص اعتبار به پروژه های نیمه تمام شیلات استان را خواستار شد و گفت: گام دوم پروژه های مجموعه پرورش ماهی آزادگان نیاز به اعتبار دارد و با توجه به تنش های اجتماعی و اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.
به گفته وی در گام دوم این پروژه ها تولید ماهیان گرمابی 22 هزار تن افزایش می یابد و برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی احیای سایت پرورش میگوی چوئبده و اجرای آبزی پروری دو هزار و 500 تنی اندیمشک را نیز از برنامه های مهم شیلات استان دانست که نیاز به توجه ویژه دارد.
ایرج دوست همچنین افزایش بازسازی ذخایر آبزیان، احداث و واگذاری هفت بندر صیادی و انجام مطالعات کاربردی را از فعالیت های شیلات استان در سال های گذشته عنوان کرد.
محمود ایرج دوست معاون شیلات استان، با بازنشسته شدن مدیرکل پیشین، در دو ماه گذشته سرپرستی این اداره کل را بر عهده داشت.

*افزایش تولید با توجه به محیط زیست
مدیرکل جدید شیلات خوزستان نیز در این مراسم، افزایش آبزی پروری در استان همزمان با حفاظت از محیط زیست را از برنامه های آتی خود اعلام کرد.
نبی الله خون میرزایی با بیان اینکه سیاست های ابلاغی سازمان شیلات و جهاد کشاورزی چراغ راه است افزود: بسترسازی برای خدمت، افزایش تولید و اشتغال در راستای ایجاد امنیت غذایی از دیگر برنامه هایی است که در شیلات دنبال می کنم.
وی افزود: پشتیبانی از بخش خصوصی و تسهیل سرمایه گذاری، برون سپاری فعالیت های قابل واگذاری، توجه به ارتقای دانش، حمایت از معیشت کارکنان و آموزش و ساماندهی بهره برداران از برنامه هایی است که در آینده پیگیری خواهد شد.
نبی الله خون میرزایی، دامپزشک، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد ایذه و از پرسنل اداره کل دامپزشکی خوزستان است.
وی پیش از این رییس اداره های دامپزشکی آبادان و خرمشهر و فرماندار لالی بوده است.
عضویت در کمیته برنامه ریزی حوزه خدمات شهری شهرداری اهواز در دوره سوم شورای اسلامی شهر و عضو مجمع شورای توسعه استان از دیگر مسئولیت های اوست.
در این مراسم نبی الله خون میرزایی به عنوان مدیرکل شیلات خوزستان معرفی و از زحمات سیدرحیم مغینمی مدیرکل پیشین تقدیر شد.
این مراسم با حضور سیف الله حقیقی قائم مقام سازمان شیلات کشور و فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان برگزار شد.
البته این مراسم بدون حضور مغینمی که گفته می شود در آستانه سفر حج است برگزار ش
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید