سالانه ۱۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی در شهرستان درمیان تولید می‌شود

پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

سالانه ۱۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی در شهرستان درمیان تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: میزان تولید آبزیان در این شهرستان سالانه ۱۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی است.
به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، وحید ضیائیان احمدی با اشاره به پرورش و تولید آبزیان در این شهرستان اظهار داشت: میزان تولید آبزیان سالانه 100 تن ماهیان گرم‌آبی و سردآبی است که این میزان تولید در سطح حدود 35 هکتار مزارع پرورش ماهی شامل سد رزه، آب بندها و استخرهای دو منظوره کشاورزی تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه این شهرستان از محصولات استراتژیک وضعیت خوبی دارد، زرشک و عناب از محصولات شاخص شهرستان با رتبه سوم تولید در کشور است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان اینکه در حال حاضر 145 آبادی شهرستان دارای سکنه است، افزود: در اثر تداوم پدیده خشکسالی 26 آبادی خالی از سکنه شده که ضروری است مسئولان با همکاری مردم محلی تدابیر لازم را برای پیشگیری از مهاجرت بیشتر به شهرها، ایجاد شغل پایدار و نیز تامین آب برای کشاورزی، دامپروری و شرب مردم روستاها اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری در حال فعالیت هستند، افزود: سطح زیرکشت محصول زراعی و باغی شهرستان 8 هزار و 265 هکتار است.

ضیائیان احمدی بیان کرد: از 4 هزار و 409 هکتار سطح زیرکشت محصول زراعی، 3 هزار و 746 هکتار آن آبی و 663 هکتار آن دیم است و سالانه 18 هزار و 665 تن محصولات زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت باغ‌های شهرستان هم گفت: سطح زیرکشت باغ‌ها 3 هزار و 856 هکتار است که سالانه 3 هزار و 663 تن محصول از باغ‌ها برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان اینکه زرشک، عناب، گردو، پسته، بادام و زعفران از مهم‌ترین محصول باغی شهرستان است، گفت: همچنین گندم، جو، چغندرقند و یونجه از مهمترین محصولات زراعی درمیان است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید