شناورهای خوزستان برای صادرات محصولات آبزی فرسوده هستند

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
شناورهای خوزستان برای صادرات محصولات آبزی فرسوده هستند

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شناورها اعم از لنج و کشتی در استان برای صادرات محصولات آبزی فرسوده هستند به طوری که خیلی از کشورها این نوع شناورها را پذیرش نمی کنند.

یونس حسین نژادیان اظهارکرد: شناورهای فرسوده که در استان برای صادرات آبزیان استفاده می شوند از نوع چوب و فایبرگلاس هستند و نیاز به نوسازی دارند.
وی گفت: این شناورها باید به یخچال مجهز شوند تا آبزیان با کیفیت بهتری صادر شود و بازار خود را از دست ندهند.
وی با اشاره به مشکلات آبزی پروران در استان گفت: تا قبل از به وجود آمدن بازار عراق در سال های اخیر افرادی که حوضچه های پرورش ماهی داشتند با رکود بازار فروش مواجه بودند ولی با رونق این بازار و امکان عرضه آبزیان ایرانی در این بازار، مشکل آبزی پروران در خوزستان رفع شد.

حسین نژادیان بیان کرد: آبزی پروری یک صنعت آینده دار است و از محصولات بسیار مهم تغذیه محسوب می شود و درصورت سرمایه گذاری در آن می توان ضمن کسب درآمد، کشور را از ارزآوری خوبی بهره مند کرد.
وی میزان سرانه مصرف ماهی در استان را 16 کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این درحالی است که باید هر فرد سالانه 20 کیلوگرم ماهی مصرف کند.
وی اظهارکرد: تجهیز و ساماندهی پایانه های مرزی استان برای صادرات آبزی، استفاده از فناوری به روز در صنعت بسته بندی آبزیان و اعطای تسهیلات بیشتر ازسوی بانک ها به بخش صادرات آبزیان از جمله اقداماتی است که در استان برای کمک به حوزه آبزی پروری می توان انجام داد.
سال گذشته بیش از 44 هزار تن آبزی از استان خوزستان صادر شد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید