استحصال ۱۰۰ تن خاویار در سال در برنامه موسسه جهاد نصر قرار دارد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
استحصال ۱۰۰ تن خاویار در سال در برنامه موسسه جهاد نصر قرار دارد

مدیرعامل موسسه جهاد نصر از استحصال ۱۰۰ تن خاویار و تولید سالانه ۱۰ هزار تن میگو در آب‌های شمال و جنوب کشور خبر داد

یدالله شمایلی ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های جهاد نصر بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود، اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های گوناگون است که اجرای طرح‌های تدوین شده تحول مهمی ایجاد می‌کند.

وی طرح‌های آبزی پروری و گلخانه‌ای کشاورزی را از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در بخش آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های موسسه جهاد نصر است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه این نهاد برای برنامه ششم در حوزه سرمایه‌گذاری در آبزی پروری طرح مهمی تدوین کرده افزود: در برنامه ششم توسعه تولید 200 هزار تن ماهی در قفس با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان شیلات ایران عملیاتی می‌شود.

شمایلی با بیان اینکه در یک برنامه 10 ساله 80 هزار تن انواع آبزیان تولید می‌شود، گفت: تولید سالانه 60 هزار تن ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و تولید 10 هزار تن گوشت ماهیان خاویار از برنامه‌های 10 ساله موسسه جهاد نصر است.

وی استحصال 100 تن خاویار و تولید سالانه 10 هزار تن میگو در آب‌های شمال و جنوب کشور را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: مطالعه و استعدادیابی پرورش آبزیان در اراضی 550 هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام از یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر تولید 80 هزار تن انواع آبزیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: موسسه جهاد نصر برای تولید 80 هزار تن انواع آبزیان با اشتغال 30 هزار نفر و سرمایه‌گذاری 380 میلیارد تومان مورد توجه قرار داده است.

شمایلی از اجرای بزرگ‌ترین طرح تاریخ کشاورزی ایران در استان‌های جنوبی خبرداد و گفت: این طرح برای احیا اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 830 میلیون دلار آن در دو سال گذشته اختصاص یافته افزود: یک‌میلیارد دلار هم امسال برای ادامه طرح یاد شده اختصاص یافته است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید