سرانه مصرف ماهی در لرستان ۱۰ کیلوگرم کمتر از میانگین کشور است

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
سرانه مصرف ماهی در لرستان ۱۰ کیلوگرم کمتر از میانگین کشور است
مدیر کل شیلات لرستان از پایین بودن مصرف ماهی در این استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد.
کیارش بیرانوند با اشاره به سرانه مصرف ماهی در استان لرستان اظهار داشت: هم اکنون میزان مصرف ماهی در لرستان حدود چهار کیلو و ۹۰۰ گرم است.

وی با اشاره به سرانه مصرف ماهی در کشور عنوان کرد: این عدد در کشور ۱۵ کیلو گرم بوده که با این اوصاف سرانه مصرف مای در لرستان حدود ۱۰ کیلو گرم پایین تر از میانگین کشور است.

مدیر کل شیلات لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مزارع ماهی در سطح استان لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۸۰ مزرعه پرورش ماهی در استان لرستان فعالیت دارند.

بیرانوند عنوان کرد: استان لرستان در بین استانهالی غیر ساحلی کشور دارای رتبه اول تولید ماهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مجتمع های پرورش ماهی در سطح استان لرستان اشاره کرد و گفت: ما تا کنون توانسته ایم دو مجتمع پرورش ماهی در سطح استان احداث کنیم.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه این دو مجتمع پرورش ماهی در شهرستانهای الشتر و دورود احداث شده اند گفت: ظرفیت سنتی این مجتمع های پرورش ماهی هزار و ۴۰۰ تن و ظرفیت مکانیزه آنها دو هزار و ۸۰۰ تن است.

بیرانوند با تاکید بر لزوم مکانیزه کردن مجتمع های پرورش ماهی در سطح استان عنوان کرد: با این اقدام ظرفیت تولید ماهی در استان افزایش می یابد.

بیرانوند از حمایت اداره کل شیلات لرستان برای مکانیزه کردن مجتمع های پرورش ماهی استان خبر داد و گفت: در این راستا تسهیلات لازم برای خرید دستگاههای اکسیژه ساز، دستگاههای تصفیه آب، پمپ های برگشت آب و ... به متقاضیان مجتمع های پرورش ماهی استان پرداخت می شود

منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید