کاشت 5 هزار بذر درخت مانگرو در خور سلطانی شهر بوشهر

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
کاشت 5 هزار بذر درخت مانگرو در خور سلطانی شهر بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: کارکنان این اداره به همراه جمعی از حامیان و دوستداران جنگل و محیط زیست در حرکتی تحسین برانگیز اقدام به کاشت 5 هزار بذر درخت حرا در خور سلطانی شهر بوشهر کردند

سهیل مهاجری در آیین کاشت درخت حرا در خور سلطانی بوشهر اظهار داشت: هر ساله این جنگل واکوسیستم به دنبال کاشت نهال و بذر «حرا» توسعه می‌یابد که بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: خور سلطانی در ساحل شهر بوشهر از منظر منابع طبیعی و زیست آبزیان بسیار اهمیت دارد و توسعه فضای سبز و کاشت نهال در آن منطقه در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: ما بذر درخت مانگرو (حرا) را از نایبند عسلویه به این منطقه آوردیم و این بذر پس از اینکه در معرض جذر و مد دریا قرار گیرد به یک نهال کامل تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان منابع طبیعی استان با این کار مهم در واقع کاشت بذر حرا به روش تیمار کردن مستقیم را نیز برای اولین بار در استان مورد اجرا و آزمایش قرار دادند و انتظار می‌رود این روش بهتر از نهال کاری پاسخ دهد.

مهاجری اهمیت خورها برای استان بوشهر را بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اکثر آبزیان بخشی از چرخه حیات خود را در مناطق ساحلی و خصوصاً خورها به واسطه برخورداری از مواد غذایی غنی سپری می‌کنند و لذا باید بیش از پیش به این مناطق توجه کرد.

وی حضور دوستداران به طبیعت و جنگل را در این برنامه نیز بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در سال آینده کاشت بذرهای حرا در خور سلطانی هم از نظر تعداد و هم سطح افزایش خواهیم داد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید