اجرای طرح مشترک آبزی پروری ایران و فرانسه در قشم

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اجرای طرح مشترک آبزی پروری ایران و فرانسه در قشم
معاون آبزی پروری شیلات گفت: برای راه اندازی نخستین مرکز تکثیر ماهیان دریایی طرحی مشترک میان ایران و فرانسه در قشم با ۶.۵ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
حسین‌علی عبدالحی با بیان اینکه برای راه اندازی نخستین مرکز تکثیر ماهیان دریایی طرحی مشترک میان ایران و فرانسه در قشم با ۶.۵ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. اظهارداشت: این مبلغ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
وی افزود: با توجه به برنامه توسعه‌ای شیلات مبنی بر حرکت تولید آبزیان از آب شیرین به سمت آب شور و نیاز به بچه ماهی، مرکز تکثیر ماهیان دریایی به منظور تامین بچه ماهی در آب شور توسط یک شرکت ایرانی و شرکت فرانسوی در قشم در حال راه اندازی است.
عبدالحی با بیان این که برای راه اندازی این مرکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم نزدیک به ۲ میلیون یورو توسط شرکت ایرانی و فرانسوی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: فرانسوی‌ها قرار است این مرکز را با تکنولوژی‌های خود احداث کنند و ما نیز مجوزهای لازم را صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مرکز، تولید ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال است و این مرکز زیر نظارت سازمان شیلات ایران فعالیت خواهد کرد همچنین در صورت نیاز، سازمان شیلات، مولد نیز در اختیار مرکز تکثیر ماهیان دریایی قشم قرار می‌دهد.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید