تولید ۶۰ هزارتنی آبزیان تحت سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
تولید ۶۰ هزارتنی آبزیان تحت سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از پیش بینی تولید ۶۰ هزارتنی آبزیان تحت سامانه گرمسیری در استان و تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد

سید فرزاد افضلی صبح امروز پنج شنبه در سومین نشست اقتصاد مقاومتی که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به رشد تولید آبزیان در استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن انواع محصولات آبزی پروری و شیلات در استان کرمانشاه تولید شده است و پیش بینی می شود این میزان طی امسال به ۱۹ هزار تن برسد.

وی افزود: هم اکنون در ۴۷۹ مزرعه پرورش آبزیان استان محصولات فوق تولید می شود و برای افزایش تولیدات از ۱۶ به ۱۹ هزار تن طی امسال نیاز به ۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری فوق برای یک هزار نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پتانسیل در استان وجود دارد تا پایان برنامه ششم تولیدات آبزیان استان به ۳۳ هزار تن برسد، گفت: با اجرای کامل سامانه گرمسیری پیش بینی می شود که این رقم به ۶۰ هزار تن برسد.

افضلی از فعالیت دو هزار و ۶۰۰ تن در حوزه تولید آبزیان استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به پنج هزار نفر برسد.

وی اشاره ای به ظرفیت پرورش ماهی در قفس در سدهای استان داشت و گفت: امسال ۳۱۵ تن نیز در این بخش تولید داشته ایم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از تولید ماهی در قفس در دو سد ازگرس شهرستان گیلانغرب و شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: قرار است در آینده نزدیک در دو سد جامیشان سنقر و زمکان نیز این ماهیان تولید شوند.

وی سرانه مصرف ماهی در استان را ۸ و نیم کیلوگرم اعلام کر و گفت: پیش بینی شده این میزانه به ۹ کیلوگرم در پایان سال برسد.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید