منتظر بازگشت ماهیگیران رهاشده از دست دزدان دریایی سومالی هستیم

سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
منتظر بازگشت ماهیگیران رهاشده از دست دزدان دریایی سومالی هستیم

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان از نامشخص بودن مکان ربوده شدن لنج ماهیگیری ایران در اقیانوس هند خبر داد و گفت: هم اینک این لنج ماهیگیری از دست دزدان دریایی سومالی رها شده و در حال بازگشت به کشور است.

محسن علی گلشنی روز سه شنبه افزود: با بازگشت این لنج ماهیگیری، دلیل دزدیده شدن آن مشخص می شود و اکنون نمی توان در این زمینه اظهارنظر کرد.
به گفته وی، این لنج ماهیگیری سوم آذر امسال با 15 خدمه توسط دزدان دریایی سومالی ربوده و شش روز بعد اعلام شد که از دست دزدان دریایی رها شده و در حال بازگشت به کشور است.
وی دلیل نامشخص بودن مکان دقیق ربوده شدن لنج ماهیگیری ایرانی را نوع سامانه ردیابی آن ذکر کرد و گفت: معمولا سامانه نصب شده بر روی این شناورها به گونه ای است که پس از طی مسیر و برگشت به بندر، کارت حافظه دستگاه از سوی کارشناسان شیلات مورد بررسی قرار می گیرد که آیا شناور مورد نظر در مسیرهایی که مجوز تردد داشته رفت و آمد کرده یا خارج از آن تردد داشته است

وی افزود: اقدامات جدی از طریق وزارت امور خارجه ایران و کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای ایجاد امنیت لنج های ماهیگیری در این اقیانوس در حال انجام است تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.
وی اضافه کرد: کمیسیون تخلفات صیادی در کشور فعال است و در صورت مشخص شدن هرگونه تخلفی از سوی مسئولان لنج ماهیگیری ربوده شده که با قانون حفاظت سازمان شیلات ایران مغایرت داشته باشد، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

** حضور یک هزار ناوگان صیادی ایران در اقیانوس هند
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایران در بین 45 کشور حاشیه اقیانوس هند پس از اندونزی دومین کشور دارنده بزرگترین ناوگان دریایی در این اقیانوس است، افزود: در واقع 1000 ناوگان دریایی (صیادی) ایران در آب های اقیانوس هند در حال صیادی هستند که برخی مواقع به دلیل ناامنی چنین مسائلی رخ می دهد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید