آغاز گشت تحقيقاتي ارزيابي ذخاير آبهاي جنوبي

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

آغاز گشت تحقيقاتي ارزيابي ذخاير آبهاي جنوبي
موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبزیان آبهای جنوبی کشور را از امروز در آب های استان هرمزگان آغاز می کند
دکتر محمد پورکاظمی افزود : هر سال گشت تحقیقات ارزیابی ذخایر آب های جنوبی کشور پس از اتمام فصل صید در مهر انجام می شود.

پورکاظمی گفت: این گشت را کارشناسان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و با استفاده از شناور تحیقاتی فردوس انجام می دهند.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اظهار داشت: این گشت در آب های استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی یادآور شد: با انجام این گشت مشخص خواهد شد که ذخایر آبزیان در آبهای جنوب پس از اتمام صید سالانه به چه حد رسیده است.
پورکاظمی تصریح کرد : پس از اتمام گشت تحقیقاتی نتایج آن برای تعیین میزان صید سال آینده به سازمان شیلات ایران اعلام خواهد شد.
وی اذعان داشت: همچنین این نتایج در شورای عالی شیلات و بهره برداری ذخایر مطرح می شود و مبنای اصلی برای تصمیم گیریهای نهایی برای صید در سال آینده خواهد بود.
پورکاظمی خاطرنشان کرد: فصل صید سال 95 در آبهای جنوبی کشور از اوایل اردیبهشت آغاز و می شود پایان شهریور ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور متذکر شد: گشت تحقیقاتی ارزیابی میزان ذخایر آبزیان آبهای جنوبی کشور، 135 روز به طول خواهد انجامید.
پورکاظمی درباره تعیین صیدگاه های جدید برای صید صنعتی در سال آینده اظهار داشت: تعیین میزان ذخایر آبزیان در آبهای دور عمان از مهم ترین برنامه های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی است.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بر اساس نتایج این مطالعات میزان صید در آبهای عمان تعیین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : تعیین میزان صید در آب های خلیج فارس و صدور مجوز صید صنعتی در آبهای خلیج فارس منوط به مطالعات نتایج ارزیابی گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر در آبهای خلیج فارس خواهد بود.
وی در ادامه گفت : گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبزیان آبهای خزر نیز اواخر مهر با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور انجام خواهد شد.
پورکاظمی یادآور شد : در این گشت تحقیقاتی میزان ذخایر ماهیان استخوانی مشخص خواهد شد تا میزان قابل برداشت را به شیلات استان های شمالی کشور اعلام کنیم.
به گفته این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، انجام گشت های ارزیابی ذخایر در آبهای جنوبی و شمالی کشور نقش بسیار مهمی در بازسازی ذخایر آبزیان ایفا می کند و باعث می شود تا صیادان نیز با اعمال محدودیت صید در این امر مهم همکاری های لازم را داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد: این طرح تحقیقاتی بسیار مهم هر سال با تامین اعتبارات لازم به بهترین شکل انجام شود تا با حفظ ذخایر آبزیان به میزان قابل قبولی نیز برداشت از دریاها ی کشور داشته باشیم
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید