کولاک دریا مهمترین عامل کاهش صید در آستارا ‌

چهار‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

کولاک دریا مهمترین عامل کاهش صید در آستارا
کولاک و مواج بودن دریای‌خزر، مهمترین عامل کاهش صید ماهیان استخوانی در شهرستان مرزی بندر آستارا اعلام شد.
صادق خاصی‌پور، رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: با توجه به آغاز صید ماهیان استخوانی به روش پره در بندر مرزی آستارا از 20 شهریور ماه سال‌جاری تا 20 مهرماه، بالغ بر چهار هزار و 202 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در این شهرستان صید شده است.
وی ادامه داد: از این میزان ماهی صید شده در 52 مرتبه پره‌کشی، ماهی کفال با دو هزار و 663 کیلوگرم و ماهی سفید با یک هزار و 289 کیلوگرم بیشترین میزان صید را به خود اختصاص داده‌اند.
خاصی‌پور با بیان اینکه از این میزان ماهی صید شده، 250 کیلوگرم از سایر گونه‌ها بوده است، افزود: در این میان، ماهی کپور از سایر گونه‌ها بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در تنها شرکت پره آستارا، 49 صیاد فعالیت می‌کنند،گفت: این افراد با بهره‌مندی از چهار فروند قایق موتوری، چهار دستگاه تراکتور و یک فروند کرجی، عملیات صیادی به این روش را انجام می‌دهند.

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا در بخش دیگر سخنان خود، به مقایسه نسبی میزان ماهی صید شده در سال‌جاری نسبت به سال 1393 پرداخت و با بیان اینکه به دلیل سرد شدن زودتر از موعد هوا در دو شهر آستارا و تالش، صید در این دو منطقه چند روز زودتر از سایر مناطق شمالی کشور آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: فصل صید ماهیان استخوانی در سال گذشته از یکم مهرماه بوده است که با توجه به مقایسه صید پنج هزار کیلوگرمی ماهیان استخوانی در سال گذشته با 10 روز کمتر و چهار هزار و 202 کیلوگرمی در سال‌جاری با 10 روز بیشتر، متوجه کاهش صید در سال‌جاری می‌شویم.

وی مواج و طوفانی بودن دریا‌ی‌ خزر در روزهای گذشته را مهمترین دلیل این کاهش برشمرد و اضافه کرد: صید به روش پره تا اواسط فروردین‌ماه سال 1395 ادامه خواهد داشت
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید