پاکسازی تالاب سولدوز توسط کودکان شهر محمدیار نقده

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

پاکسازی تالاب سولدوز توسط کودکان شهر محمدیار نقده
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کودک اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر محمدیار از توابع شهرستان نقده در یک حرکت نمادین اقدام به پاکسازی تالاب سولدوز این شهرستان کردند.
فرامرز سفری افزود: در این اقدام زیست محیطی که جمعی از مربیان و هنرآموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدیار و کارکنان بخشداری نیز حضور داشتند، حاشیه تالاب سولدوز از انواع زباله پاکسازی شد.
وی اضافه کرد: پاکسازی حاشیه این تالاب با حضور اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر علاقه مندان به طبیعت می تواند در نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان نقش مهمی داشته باشد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: شرکت کنندگان در این اقدام نمادین همچنین با شرکت در یک کارگاه آموزشی با اهمیت و نقش محیط زیست سالم، تالاب ها و طبیعت در زندگی انسان ها آشنا شدند و در پایان بسته های آموزش زیست محیطی دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، تالاب سلدوز در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و در حال حاضر وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.
در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.
16 مهرماه (8 اکتبر) به عنوان روز جهانی کودک نام گرفته و هفته منتهی به این روز در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته کودک نامگذاری شده است که هر ساله در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی با حضور کودکان برگزار می شود.
شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید