ايجاد شهرک ماهيان زينتي در گچساران

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ايجاد شهرک ماهيان زينتي در گچساران
شهرک ماهیان زینتی به زودی در شهرستان گچساران ایجاد می شود .
نخستین نشست قابلیتهای ایجاد شهرک تولیدی ماهیان زینتی امروز با حضور رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور و ریس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و مسولان استانی در گچساران برگزار شد.
آقای رحمانی مدیر گروه ماهیان زینتی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه شهرستان گچساران به لحاظ آب و هوایی ، فضای و امکانات مناسب پرورش ماهیان زینتی است گفت: به زودی این شهرک در شهرستان گچساران راه اندازی می شود .
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: هدف از این نشست استفاده از ظرفیت ها و امکانات استان با محوریت شهرستان گچساران برای توسعه ، تولید و اشتغالزایی در زمینه ماهیان زینتی است.
آقای پور کاظمی به بحران کم آبی اشاره کرد و افزود: در برخی از فعالیت های شیلاتی می توان با کمترین مصرف آب شیرین علاوه بر تولید و تامین بازارهای داخلی ، صادرات هم ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده شهرستان گچساران با مشارکت بخش خصوصی به عنوان پایلوت برای تولید و پرورش ماهیان زینتی انتخاب شده است
غلامرضا تاجگردون نیز با بیان اینکه استان به دلیل آب و هوا و اقیلم مناسب دارای قابلیت زیادی در زمینه تولید و تکثیر ماهی سرد آبی و گرم آبی است گفت :در سالهای اخیر در زمینه ماهی سرد آبی کار های مطلوبی در استان انجام شد اما در زمینه ماهی گرم آبی با توجه به ظرفیت های منطقه هنوز کارهای قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است .
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت گفت: نتایج تحقیقات انجام شده در مورد تولید ماهیان زینتی و خاویاری در این شهرستان علاوه بر توجیه اقتصادی اشتغالزایی را نیز در پی دارد .
شهرستان گرمسیری گچساران با 110 هزار نفر جمعیت در فاصله 170 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید