کاهش مصرف آب به ازای هر تن تولید در بخش آبزی‌پروری زنجان

یک‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

کاهش مصرف آب به ازای هر تن تولید در بخش آبزی‌پروری زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در حال حاضر مصرف آب تازه در بخش آبزی‌پروری استان زنجان از 10 لیتر در ثانیه به یک لیتر در ثانیه به ازای هر تن تولید کاهش پیدا کرده است.
محمود صیاد بورانی امروز اظهار کرد: ابتکاراتی در حوزه آبزی‌پروری در استان زنجان به خرج داده می‌شود که سبب شده آبزی‌پروران بعد از 6 ماه هر ماه قادر به برداشت ماهی از استخرهای خود شوند.
وی تصریح کرد: استخرهای متنوعی در استان زنجان طراحی و ساخته می‌شود که آبزی‌پروران با استفاده از این استخرها می‌توانند از فضا بهترین استفاده را ببرند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه بهره‌برداران و آبزی‌پروران این استان از ماهیان اصلاح ن‍ژاد شده استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این استان همچنین اقدام به پرورش لایه‌ای ماهیان می‌شود که در این روش در ماه‌های مختلف بچه ماهی به استخر ریخته می‌‌شود.

بورانی از کاهش مصرف آب در راستای تولید انواع ماهی در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر مصرف آب تازه در بخش آبزی‌پروری استان از 10 لیتر در ثانیه به یک لیتر در ثانیه به ازای هر تن تولید کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه همواره در تلاش هستیم تا دانش آبزی‌پروران در استان زنجان را به‌روز کنیم، بیان داشت: به‌روز سازی دانش و اطلاعات بهره‌برداران حوزه آبزی‌پروری در افزایش تولید در واحد سطح بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کمبود بارش‌ها و محدودیت منابع آبی در کشورمان و استان زنجان ادامه داشته باشد، استفاده از انواع تجهیزات افزایش تولید در واحد سطح در حوزه آبزی‌پروری استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: استفاده از تجهیزاتی همچون فیلترهای مکانیکی، فیلترهای بیولوژیکی و فیلترهای شیمیایی در روند تولید انواع ماهی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

بورانی با بیان اینکه در صدد هستیم تا مزارع سنتی پرورش ماهی در استان زنجان را به تجهیزات مختلف مجهز کنیم، گفت: با این اقدام میزان تولید ماهی در استان رشد قابل توجهی پیدا می‌‌کند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه مصرف سرانه ماهی در استان زنجان از میانگین کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش طبخ ماهی مصرف انواع ماهی در استان افزایش یابد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید