بیش از ۴۰ گونه ماهی زینتی در کرمانشاه تکثیر می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

بیش از ۴۰ گونه ماهی زینتی در کرمانشاه تکثیر می‌شود
مدیرکل اداره شیلات استان کرمانشاه گفت: ۴۰ تا ۴۵ گونه از ماهیان زینتی شامل آنجل، ماکرو، دم شمشیری، گوپی، پلاتی، اسکار و مولی در کرمانشاه تکثیر و پرورش می‌یابد.
کیومرث شهبازی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه بین دو تا سه میلیون قطعه ماهی زینتی در این استان تولید و به فروش می‌رسد، اظهار داشت: 40درصد از ماهیان زینتی تکثیر و پرورش یافته در کرمانشاه با توجه به شرایط بازار و میزان تقاضا اندازه‌بندی می‌شوند.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مناطق گرمسیری دارای ظرفیت لازم برای تولید و تکثیر ماهیان زینتی هستند، افزود: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوای مناطق گرمسیری تولید ماهی زینتی و ایجاد کسب و کارهای کوچک در این مناطق و به منظور دستیابی به درآمد معقول با کم‌ترین هزینه در این زمینه، راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شهبازی درباره کسانی که تمایل به تولید ماهی زینتی دارند، گفت: متقاضیان شرکت در طرح مشاغل خانگی در قالب تولید ماهی زینتی می‌توانند با ارائه درخواست به ادارات شیلات، از حمایت و مشاوره برخوردار شده و زمینه معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات هموار می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پرورش ماهیان زینتی را در فهرست یکی از پرسودترین مشاغل قرارداد و افزود: پرداختن به پرورش ماهیان زینتی به عنوان مشاغل خانگی می‌تواند درآمدزایی بالایی برای افراد و خانواده‌ها داشته باشد.

شهبازی با بیان اینکه مراکز تولید ماهیان زینتی استان علاوه بر تأمین نیاز کرمانشاه نیاز دیگر استان‌ها از جمله کردستان، همدان، اهواز و ایلام را تأمین می‌کنند، عنوان کرد: در صورت نیاز و با توجه به میزان تقاضا، برخی گونه‌های ماهی زینتی از استان‌های تهران و قزوین تأمین می‌شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید