لزوم اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

لزوم اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان
رئیس سازمان شیلات ایران بر اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان خوزستان تاکید کرد.
حسن صالحی در ستاد توسعه شیلات خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: هم‌اکنون خوزستان رتبه چهارم تولید آبزیان را در کشور داراست اما روند پیشرفت نامناسب فعلی نشان می‌دهد که این رتبه‌ها در حال از دست رفتن است.
وی به ظرفیت‌های خوزستان در زمینه پرورش آبزیان اشاره کرد و افزود: جمع‌بندی گزارش مطالعات سال 74 نشان می‌دهد که این استان به تنهایی قابلیت تاسیس یک سازمان شیلات را دارد.
رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: هم‌اکنون طرح پرورش ماهی در قفس در پنج سد در لرستان، سه سد در کردستان و دو سد در آذربایجان غربی اجرا شده و در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر در حال انجام مقدمات است اما در خوزستان با وجود ظرفیت بالا هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

صالحی در ادامه خواستار آغاز اجرای این طرح در دریاچه سدهای خوزستان شد و عنوان کرد: شیلات خوزستان با همکاری پژوهشکده آبزی‌پروری باید طرح خود را برای ارتقای کیفیت تولید ارائه دهند.

وی در پایان به آلودگی دریا و خورها که توسط پتروشیمی‌ها اتفاق می‌افتد نیز اشاره کرد و گفت: ابزار قانونی برای جلوگیری از آلایندگی پتروشیمی‌ها در اختیار سازمان حفاظت محیط است و باید از آن استفاده کند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید