صادرات افزون بر 50 هزار تن ماهی

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صادرات افزون بر 50 هزار تن ماهی
مدیر کل دفتر آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: 50 هزار تن ماهی گرمابی و 600 تن ماهی سردابی (قزل آلا) امسال به خارج از کشور صادر شد که از این صادرات کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه و افغانستان سهم بردند.
مرتضی افراسیابی در سفر به استان گلستان در خصوص میزان تولید ماهی در کشور اظهار داشت: تولید ماهیان گرمابی کشور بین 160 تا 170 هزار تن، ماهیان سردابی 120 هزار تن و تولید در منابع آبی 50 هزار تن است.
وی همچنین بر تامین نیاز بخش آبزی پروری کشور به تخم چشم زده ماهیان سردابی تاکید کرد و افزود: هم اینک 65 درصد تخم چشم زده ماهیان سردابی از خارج تامین می شود.
افراسیابی اضافه کرد که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده جهت فعال کردن مراکز تکثیر ماهیان سردابی و انتقال دانش و تکنولوژی از خارج به داخل کشور با مولد سازی این گونه ماهیان ،نیاز بخش پرورش ماهی کشور در این زمینه تامین شود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان نیز در خصوص میزان تولید ماهی در استان اظهار کرد: تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته بالغ بر 14 هزار تن بود و پیش بینی می شود این میزان امسال با توجه به بارش قابل توجه نزولات آسمانی در ماههای مهر و آبان و جاری شدن آب در رودخانه ها و فعال کردن مزارع غیرفعال به 15 هزار تن برسد.
سقلی میزان تولید ماهیان سردابی را نیز در سال گذشته 645 تن اعلام کرد و پیش بینی نمود این مقدار امسال به 700 تن افزایش یابد.
مدیر کل دفتر آب شیرین سازمان شیلات ایران و هیات همراه در سفر دو روزه به گلستان از مراکز تکثیر ماهیان گرمابی، مزارع سردابی و ذخیره آب کشاورزی استان دیدن کردند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید