مزارع پرورشی استان زنجان به 500 مزرعه افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

مزارع پرورشی استان زنجان به 500 مزرعه افزایش می‌یابد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به وجود 474 مزرعه آبزی‌پروری طی سال گذشته در استان زنجان افزود: این تعداد تا پایان امسال به 500 مزرعه افزایش پیدا می‌کند
محمود صیاد بورانی امروز در زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر تولید انواع محصولات آبزی در استان زنجان رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: این استان سال گذشته سهم 10 هزار و 231 تنی از تولید آبزیان سردآبی و گرمابی پرورشی در سطح کشورمان داشته است.
وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان بسیاری در استان زنجان متقاضی پرورش انواع ماهیان سردابی و گرمابی هستند، تصریح کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان اقدامات مختلفی در دستور کار است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان میزان تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی طی سال گذشته در کشورمان را 371 هزار و 717 تن اعلام و عنوان کرد: زنجان طی سال گذشته موفق شد 2.7 درصد از آبزیان پرورشی کشور را تولید کند.

بورانی با بیان اینکه استان زنجان سال گذشته رتبه دهم را در بین 32 مرکز شیلاتی کشور کسب کرده است، خاطرنشان کرد: سهم این استان در سال 92 نیز دو و نیم درصد از تولید آبزیان کشور بوده است.

این مسئول معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علف‌خوار از انواع کپور ماهیان پرورشی در استان زنجان برشمرد و بیان داشت: ماهیان سردآبی مورد پرورش در استان نیز قزل‌آلا و آزاد دریای خزر را شامل می‌شوند.

وی از پرورش ماهیان خاویاری در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: میگوی آب شور و میگوی آب شیرین و شاه میگو نیز از انواع میگوی پرورشی در استان محسوب می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به تعداد فعالان حوزه آبزی‌پروری استان زنجان طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد بهره‌برداران محصولات آبزی طی سال گذشته در این استان یک هزار و 700 تولید کننده بوده که این تعداد امسال افزایش پیدا کرده است.

بورانی با اشاره به وجود 474 مزارع آبزی‌پروری طی سال گذشته در استان زنجان افزود: این تعداد تا پایان امسال به 500 مزرعه افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه تولید کنندگان محصولات آبزی در استان زنجان امسال به یک هزار و 810 نفر می‌رسد، بر ضرروت گنجاندن محصولات آبزی در سبد غذایی خانوار تاکید کرد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید