تولید هشت هزار و700 تن میگو پرورشی در بوشهر

یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
تولید هشت هزار و700 تن میگو پرورشی در بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال هشت هزار و 700 تن میگو پرورشی از سه هزار و 700 هکتار استخر استان تولید شد.

حسین بهمنیاری روز یکشنبه افزود: این میزان تولید میگو پرورشی در مقایسه با سال گذشته پنج هزار و 800 تن کاهش یافته است.
وی یادآورشد: در سال گذشته 14هزار و 500 تن میگو پرورشی در چهار هزار و 40 هکتار استخر استان تولید شده بود.
بهمنیاری، علت کاهش تولید میگو پرورشی در سال جاری در استان بوشهر را شیوع بیماری لکه سفید میگو در برخی از استخرهای پرورش و از بین رفتن میگوهای این استخرها و کاهش 340 هکتاری سطح استخرهای پرورش میگو در سال جاری نسبت به پارسال عنوان کرد.
وی بیان کرد: امسال در سطح 10 سایت پرورش 900 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شد که برخی از این استخرها با بیماری لکه سفید روبرو شدند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو بر اثر بی توجهی پرورش دهندگان در نفوذ برخی آبزیان به استخرهای پرورشی میگو ایجاد می شود، گفت: امسال پیش بینی شده بود بیش از 14 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود که بر اثر این بی توجهی برخی از میگوها تلف شد و میزان برداشت میگو بشدت کاهش یافت.
بهمنیاری گفت: پرورش دهندگان آموزش های لازم برای پیشگیری از ویروس بیماری لکه سفید و دیگر امراض به اراضی پرورشی فرا گرفته اند اما برخی پرورش دهندگان به این موضوع بی توجهی کرده اند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه 70 درصد استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر بیمه هستند، در زمان حاضر در حال پیگیری برای تعیین میزان خسارت برای جبران خسارت آنها از طریق بیمه هستیم.
بهمنیاری اضافه کرد: بیماری لکه سفید به صورت نشانه هایی روی پوست میگو ظاهر و پوست را از بین می برد اما مصرف آن برای انسان هیچ ضرری ندارد.
وی گفت: همچنین با توجه به پایان برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر در حال برنامه ریزی برای واردات مولد از خارج از کشور هستیم

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید