فعالیت 22 مرکز پرورش ماهی تزیینی در خراسان جنوبی

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
فعالیت 22 مرکز پرورش ماهی تزیینی در خراسان جنوبی
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 مرکز در استان مشغول به پرورش و تولید ماهی‌های تزیینی هستند، گفت: از این تعداد چهار واحد به صورت صنعتی و 18 واحد به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

محمدمهدی سعیدی عصر امروز در نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی‌پروری در مناطق غیرساحلی کشور با نگرش بر کشت تلفیقی، اظهار داشت: خراسان جنوبی از استان‌های پهناور و خشک کشور با میانگین حدود 104 میلی متر بارندگی در طول سال است.

وی با بیان اینکه با عنایت به خشکسالی 17 ساله در خراسان جنوبی و داشتن مرز مشترک فراوان با کشور افغانستان می‌‌توانیم برای توسعه آبزی‌پروری از منابع آبی این کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: از توسعه و ایجاد کشت فراسرزمینی در راستای تولید ماهی سردآبی در مناطق آبی با افغانستان با وجود شش دریاچه و 25 رودخانه در دستور کار مدیریت شیلات استان قرار گرفته است

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود 11 هزار و 200 منبع آبی در استان خبر داد و افزود: برای افزایش آبزی‌پروری در استان باید نهایت استفاده از منابع آبی صورت گیرد.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر 22 مرکز در استان مشغول پرورش و تولید ماهی‌های تزئینی هستند، اضافه کرد: از این تعداد چهار واحد به صورت صنعتی و 18 واحد به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای دو کارخانه بسته‌بندی و فرآوری ماهی بوده و همچنین یک کارخانه خوراک آبزیان در دست احداث است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: ماهی‌های تولیدی در استان برای مصرف در داخل استان استفاده و همچنین به استان سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد طبخ و خاصیت‌های مصرف ماهی و آبزیان سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یافته است، گفت: پتانسیل‌سنجی و مطالعه گونه‌های مختلف ماهی برای تنوع بخشی در این بخش از دیگر اقدامات مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی از وجود 210 باب گلخانه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت می‌توان در این راستا از گلخانه‌های پرورش ماهیان حداکثر استفاده و سودآوری را داشته باشیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید