کاهش 50 درصدي صيد ماهيان استخواني درياي خزر

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
کاهش 50 درصدي صيد ماهيان استخواني درياي خزر
صید ماهیان استخوانی دریای خزر که از ابتدای مهر آغاز شده در مقایسه با پارسال 50 درصد کمتر است
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت : صید ماهیان استخوانی در استان های گیلان، مازندران و گلستان کاهش یافته است.
مختار آخوندی بیان کرد: مهمترین دلیل این کاهش چشمگیر در صید ماهیان استخوانی، سرمای شدید هوا اعلام شده است.

با سرد شدن آب و هوا ماهیان استخوانی از آبهای ساحلی و کم عمق به قسمت های عمیق مهاجرت می کند و همین امر باعث کاهش صید این گونه ماهیان می شود.
وی با بیان اینکه به تدریج با مساعد شدن شرایط آب و هوایی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر روبه بهبود است، خاطرنشان کرد : امید می رود به زودی روند کاهشی صید ماهیان استخوانی در سه استان ساحلی شمال به اتمام رسد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، متذکر شد: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر به روش صید پره صورت می گیرد.
وی اظهار داشت : 10 هزار صیاد پره کار در قالب 122 تعاونی صید پره در استان های شمالی به صید ماهیان استخوانی اشتغال دارند.
آخوندی تاکید کرد: از این میزان حدود سه هزار و 825 نفر صیاد به صید ماهیان استخوانی به روش پره در آبهای استان مازندران در قالب 54 شرکت تعاونی صید پره اشتغال دارند.
وی تاکید کرد: در دریای خزر 15 گونه ماهی استخوانی زیست می کند که سه گونه ماهیان سفید، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی به خود اختصاص می دهد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران یادآور شد : تمام ماهیان استخوانی صید شده در دریای خزر به هیچ عنوان صادر نمی شود و تمام آنها در بازار داخلی کشور به مصرف می رسد.
وی اعلام کرد: استانهای ساحلی شمالی بیشترین میزان مصرف ماهیان استخوانی را دارد و بخشی از این ماهیان به استان های همجوار شمالی به ویژه تهران وارد می شود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اذعان داشت: صید ماهیان استخوانی به روش پره همچون سالهای گذشته تا اواخر فرودین ادامه خواهد داشت و آمار نهایی صید در آن زمان اعلام خواهد شد.
آخوندی تاکید کرد : امیدواریم با مطلوب شدن شرایط آب و هوایی صید ماهیان استخوانی روز به روز بهتر شود و در نهایت شاهد افزایش صید این گونه ماهیان در سال جاری باشیم

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید