ماهنشان در بحث تولید آبزی موفق عمل کرده است

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
ماهنشان در بحث تولید آبزی موفق عمل کرده است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان در بحث تولید آبزی موفق عمل کرده است، گفت: این امر باعث شده اقتصاد این شهرستان تقویت شود.
محمود صیاد بورانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان ماهنشان در بحث آبزی پروری توسعه یافته است افزود: با تولید آبزی در این شهرستان اقتصاد منطقه دگرگون شده و محرومیت در این شهرستان از بین رفته است.

وی اظهار کرد: زیر ساخت های آبزی پروری در استان زنجان فراهم است تا استان در این حوزه ارتقا پیدا کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: هدف گذاری برای تولید آبزی چهار هزار و ۲۰۰ تن بود که ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن رسیدیم که جلوتر از برنامه هستیم

صیاد بورانی تصریح کرد: توجه به بحث آبزی پروری توسعه اشتغال و اقتصاد را به دنبال دارد و خوشبختانه استان زنجان هم در تولید آبزی عملکرد خوبی را تاکنون به خود اختصاص داده است.

وی به مجوزهای صادر شده در تولید آبزی در استان زنجان اشاره کردو افزود: خوشبختانه شهرستان ماهنشان بیشترین تقاضا را برای تولید آبزی دارد.

مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: این مرکز برای توسعه تولید آبزی در استان آبزی پروران را به سمت رودخانه ها راهنمایی می کند.

صیادبورانی تاکید کرد: مجوزهای صادر شده برای آبزی پروری در استان زنجان برای تولید در حاشیه رودخانه ها بسیار خوب است.

وی بر توسعه آبزی پروری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این مرکز استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون و ایجاد واحدهای مکانیراسیون و فیلترهای بیولوژیکی را اولویت کاری خود قرار داده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مرکز شیلات استان زنجان بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه دهم را دارد و این مرکز برای توسعه آبزی پروری در استان برنامه های مهمی را در دستور کاری خود دارد.

صیاد بورانی تصریح کرد: در استان زنجان بیش از ۴۰۰ مزرعه آبزی پروری فعال است و یکی از برنامه های این مرکز این است که در کنار خانه های پر آب و شور که قابلیت آب آشامیدنی را ندارند مزارع آبزی پروری ایجاد می کند و تا پایان سالجاری مزارع آبزی پروری زنجان افزایش می یابد

منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید