ايران از بزرگترين توليدکنندگان ميگو است

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
ايران از بزرگترين توليدکنندگان ميگو است
وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به کنگره بین المللی آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی گفت : ایران در گروه تولیدکنندگان بزرگ میگو در جهان است.
محمد حجتی در این پیام که آن را حسن صالحی رئیس سازمان شیلات خواند ، با اشاره به اینکه آب های شمالی و جنوبی ایران ظرفیت بسیار خوبی برای تولید میگو دارد ، افزود : به همین علت فائو جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور پیشرو در اجرای طرحهای افزایش تولید میگو در جهان انتخاب
کرده است.
وی همچنین از کسب مقام نخست ایران در صید تن ماهیان در غرب اقیانوس هند و تولید قزل آلا خبر داد و گفت : توسعه پرورش ماهی در قفس از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود افزود : با روش پرورش ماهی در قفس می توان بیش از 900 هزار تن ماهی تولید کرد.

حجتی گفت : با استفاده از شیوه پرورش ماهی در قفس می توان 150 هزار تن انواع ماهی را در آب های خلیج فارس پرورش داد.
وی ظرفیت تولید آبزیان را با روش پرورش ماهی در قفس بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت : در صورت اجرای طرح های زیرساختی در برنامه ششم 200 هزارتن ماهی با این روش تولید می شود و میزان تولید آبزیان تا سال 1404 به 400 هزار تن افزایش می یابد.
وزیر جهاد کشاورزی ، تولید انواع آبزیان را در سال گذشته حدود 900 هزار تن اعلام کرد و افزود : 72 هزار تن انواع آبزیان نیز به کشورهای اتحادیه اروپا ، کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی و آمریکای شمالی صادر شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید