آفریقایی‌ها در ایران آموزش آبزی‌پروری می‌بینند

چهار‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
آفریقایی‌ها در ایران آموزش آبزی‌پروری می‌بینند
سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین جهاد کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی گفت: امیدواریم هر چه سریع تر این تفاهم نامه اجرایی شود تا هر دو کشور بتوانند از امکانات یکدیگر به نحو احسن استفاده کنند.
ویلیام مکس فلمن وایتهد امروز - 23 آذرماه - در سفر به آبادان و دیدار با فرماندار ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: مشتاق هستیم از ظرفیت‌های فنی موجود در ایران استفاده کنیم و این حرکت به صورت دوجانبه و دوطرفه باشد.

وی با اشاره به نیروهای موجود در کشور ایران افزود: ما درخواست دادیم تا کارشناسان، اساتید کارآزموده و مجرب ایرانی با آموزش به افراد توانمند آفریقایی نتایج خوبی را از این نشست‌ها و همکاری‌ها داشته باشیم.

وایتهد تصریح کرد: افرادی که بنا است از کارشناسان ایرانی آموزش ببینند، افراد عادی نیستند بلکه خودشان در خصوص پرورش ماهی و میگو تجربیاتی نیز دارند و ما انتظار داریم که این آموزش تنها در حد ابتدایی نباشد و شامل بررسی بیماری‌های موجود در آبزیان و مباحث پزشکی نیز شود.

در ادامه این نشست عزیزالله شهبازی، فرماندار ویژه آبادان و معاون استاندار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند آمادگی آموزش به صورت مستقیم و دوجانبه در صنایع ویژه شهرستان را داریم و آماده آموزش در صنعت میگو و پرورش ماهی نیز به کشورهای درخواست کننده هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری، کشاورزی، پرورش آبزیان گرمابی و سردابی تصریح کرد: نیروی انسانی در این شهرستان با پشتوانه علمی بالا آمادگی آموزش و همکاری دو جانبه با کشور دوست یعنی آفریقای جنوبی را دارند.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: دولت به طور بنیانی سرمایه گذاری های موجود را برای زیرساخت های سایت پرورش میگو و ماهی فراهم کرده و تنها آماده جذب سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری است.

شهبازی با بیان اینکه در حوزه انرژی و صادرات به کشور عراق، تجربه موفق و سودآوری را داشتیم که موجب تفاهم نامه‌های زیادی بین دو طرف شده است، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های سرمایه گذاری تنها در حوزه پرورش میگو و ماهی نیست بلکه شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند در حوزه هتل سازی و ارتقا و راه‌اندازی واحدهای صنعتی که خوراکشان از همین منطقه تامین می‌شود، توانمند است.

وی گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران دیگری نیز از امکانات موجود در شهرستان آبادان بهره مند هستند که در این فرصت فراهم شده، برقراری امنیت و حفظ سرمایه گذاری در شهرستان بر عهده ما است.

شهبازی اظهار کرد: استعدادهایی در آبادان و استان خوزستان در حوزه آبزیان و پرورش میگو وجود دارد و این صنایع، از پرسودترین صنایع محسوب می‌شود؛ تمام توانایی‌ها و پتانسیل موجود در منطقه آزاد و آبادان ان‌شاءالله تحت یک کتابچه و برنامه ریزی هدفمند تا یک ماه آینده برای سفیر آفریقای جنوبی فرستاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سفیر افریقای جنوبی در ادامه سفر خود به آبادان از شرکت کشتی سازی اروندان بازدید و در خصوص همکاری‌ها در زمینه صنعت کشتی سازی در منطقه تاکید کرد

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید