بیش از هزار واحد تولیدی در بخش دام، طیور و آبزیان نیمه‌تمام است

پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
بیش از هزار واحد تولیدی در بخش دام، طیور و آبزیان نیمه‌تمام است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یک‌هزار و 284 واحد در این بخش نیمه‌تمام است که با فعال‌سازی این واحدها 20 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود

نیازعلی ابراهیمی‌پاک امشب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فضای کسب و کار در بخش کشاورزی استان شامل وضع موجود، پیش‌بینی شده برای طرح‌های نیمه‌تمام و پیش‌بینی شده برای طرح‌های جدیدالاحداث است.

وی با اشاره به وضعیت بازار کار استان افزود: بر اساس آمارها در سال گذشته نرخ بیکاری 11.9 و سهم اشتغال بخش کشاورزی استان نیز 21.9 بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی 44.5 درصد، سهم اشتغال حوزه صنعت 34 درصد و سهم اشتغال حوزه خدمات نیز 44 درصد بود.

ابراهیمی‌پاک ادامه داد: سهم تولیدات کشاورزی از تولیدات ناخالص ملی 9.5 درصد و سهم ارزش افزوده کسب و کار در بخش کشاورزی 23.1 است.

وی عنوان کرد: نسبت فضای کسب و کار به تولیدات ناخالص 2.43 بوده و در صورتی که این عدد باید حداقل 4 باشد به عبارتی 32.6 درصد از سهم کشاورزی در فضای این بخش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به میزان تولیدات بخش کشاورزی استان در سال 93 تصریح کرد: ارزش تولیدات این بخش در سال گذشته 6 هزار و 885 میلیارد تومان بود و تعداد واحدهای فعال ر حوزه دام، طیور و آبزیان در سطح استان نیز 3 هزار و 250 واحد بوده است.

ابراهیمی پاک خاطرنشان کرد: واحدهای فعال در حوزه دام، طیور و آبزیان استان 19 هزار و 380 نفر اشتغال به صورت مستقیم و 38 هزار و 760 نفر اشتغال نیز به صورت غیرمستقیم در استان ایجاد کرده که در مجموع این بخش 58 هزار و 140 نفر شغل برای استان به همراه دارد.

وی با اشاره به واحدهای نیمه‌تمام حوزه دام، طیور و آبزیان استان اظهار کرد: یک‌هزار و 284 واحد در این بخش نیمه‌تمام است که با فعال‌سازی این واحدها 20 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از مجموع اشتغالی که فعال‌سازی واحدهای نیمه‌تمام حوزه دام، طیور و آبزیان استان می‌تواند ایجاد کند، 6 هزار و 681 شغل به صورت مستقیم و 13 هزار و 362 شغل نیز به صورت غیرمستقیم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر ایجاد اشتغال اولویت نخست استان به شمار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی باید به این سمت حرکت کرده، زیرا در غیر این صورت به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نمی‌کنیم.

عباسعلی درافشانی عنوان کرد: برای تحقق این مهم نیز نیاز است یک تغییر نگرش جدی در مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ایجاد اشتغال رخ دهد.

وی تصریح کرد: سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال در استان وجود داشته و حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز تمایل زیادی به فعالیت اقتصادی در استان قزوین هستند، اما به دلیل طولانی شدن بروکراسی اداری به منظور دریافت مجوز و مواردی از این قبیل تمایل به فعالیت ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: بنابراین در گام نخست باید بستری ایجاد کنیم تا روند اخذ مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی در استان آسان‌تر شود و بتوانیم سرمایه‌های مختلف موجود در جامعه را به سمت ایجاد اشتغال سوق دهیم.

درافشانی بیان کرد: در سال‌های گذشته به بهانه وجود تحریم‌ها در بسیاری از موارد تقصیر اصلی را پای تحریم‌ها می‌گذاشتیم در حالی که تمام مشکلات به تحریم‌ها مرتبط نبود، بنابراین در شرایط فعلی که با اجرای برجام تحریم‌ها لغو شده است باید به دنبال افزایش ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشیم.

وی یادآور شد: بازار، بازار اقتصاد و سودآوری است، اما ما آمادگی لازم را برای جذب این سرمایه‌ها نداریم و اگر بخواهیم آمادگی داشته باشیم باید یک تغییر نگرش در تمام مسئولان استان رخ دهد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید