خاش ظرفیت بالای شیلاتی در سیستان و بلوچستان دارد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
خاش ظرفیت بالای شیلاتی در سیستان و بلوچستان دارد

مدیرکل شیلات سیستان گفت: شهرستان خاش با داشتن قابلیتهای بالای شیلاتی، قطب مهم پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان است.

محبعلی سیستانی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های شیلاتی رحمت آباد بخش مرکزی خاش اظهار داشت: سالانه افزون بر 100 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در 350 استخر پرورش ماهی در خاش تولید می شود که به همین میزان تولید ماهی قزل آلا نیز در این منطقه وجود دارد.
وی از راه اندازی سایت پرورش ماهی تودک خاش به عنوان یک مزیت ویژه برای استان یاد کرد و گفت:هزاران قطعه بچه ماهی در این منطقه تولید و برای سایت های پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان انتقال می شوند

مدیر جهاد کشاورزی خاش نیز گفت: این شهرستان از ظرفیت و قابلیت های متنوع و مطلوبی در بخش های مختلف اقتصادی به ویژه شیلات برخوردار است.
امان الله طوقی با اشاره به اجرای طرحهای مهم شیلاتی درخاش اظهار داشت: هم اینک استخرهای 500 متری پرورش ماهی در روستاهای چهزار، دشت آبخوان و در رحمت آباد با 100 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: ساخت استخر پرورش ماهی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در سه روستای سرتلاب، پیگل، پشته کمال و همچنین ساخت استخرپرورش ماهی در پاول سنگان با 10 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرحهای شیلاتی درخاش است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار داشت: اندیشه حاکم در این شهرستان توسعه شیلات و اقتصاد آبزیان در کنار کشاورزی و دامداری برای مردم این منطقه است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید