تولید 80 هزار تن انواع آبزیان با هزینه 3800 میلیارد ریال در کشور

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
تولید 80 هزار تن انواع آبزیان با هزینه 3800 میلیارد ریال در کشور

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برای تولید 80 هزار تن انواع آبزیان توسط موسسه جهاد نصر پیش‌بینی 30 هزار نفر اشتغال شده و 3800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

یدالله شمایلی در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به وظایف مهم جهاد نصر اظهار داشت: بزرگ‌ترین طرح تاریخ کشاورزی ایران که احیای اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام است توسط موسسه جهاد نصر در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح 1.5 میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که 830 میلیون دلار آن در سال‌های 93 و 94 اختصاص یافته و امسال هم دریافتی این طرح به بیش از 1 میلیارد دلار می‌رسد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان بوشهر، آمادگی جهاد نصر برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان بوشهر را اعلام کرد و بیان داشت: اولویت وزارت جهاد کشاورزی که وزیر هم تأکید زیادی دارد، طرح‌های آبزی‌پروری و گلخانه‌های کشاورزی است و در بخش آبزی‌پروری پرورش ماهی در قفس در اولویت است.

شمایلی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای طرح‌های آبزی‌پروری به‌ویژه پرورش ماهی در قفس گفت: موسسه جهاد نصر در برنامه ششم توسعه تولید 200 هزار تن ماهی در قفس را متعهد شده که این کار با تفاهم‌نامه بین سازمان شیلات ایران و موسسه جهاد نصر عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه در یک برنامه 10 ساله 80 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید خواهد شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر تصریح کرد: بر اساس مفاد تفاهم‌نامه مذکور سالانه 60 هزار تن ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، تولید 10 هزار تن گوشت ماهیان خاویار و استحصال 100 تن خاویار و تولید سالانه 10 هزار تن میگو در آب‌های شمال و جنوب کشور انجام می‌شود.

شمایلی بیان داشت: یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه مطالعه و استعدادیابی پرورش آبزیان در اراضی طرح 550 هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی در نقاط مختلف کشور اسکله و شناور مناسب نیاز داریم، گفت: برای تولید 80 هزار تن انواع آبزیان توسط موسسه جهاد نصر پیش‌بینی 30 هزار نفر اشتغال شده و 3800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه 12 هزار تن قفس پرورش ماهی خریداری شده که نصب و یا در حال نصب است، گفت: پیشنهاد ما این است که 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس و 3 هزار تن میگو در مناطق مستعد استان بوشهر تولید شود.

شمایلی با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید از ظرفیت بخش خصوصی هم بهره ببریم، افزود: برای کل کشور 10 شهرک شیلاتی در نظر گرفتیم که پیشنهاد دادیم دو شهرک شیلاتی در استان بوشهر باشد.

وی ادامه داد: 8 قفس پرورش ماهی در دیا با ظرفیت 500 تن برای استان بوشهر در نظر داریم که در این استان نصب خواهد شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید