تولید آبزیان در سمنان به 831 تن رسید

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
تولید آبزیان در سمنان به 831 تن رسید

مدیر شیلات استان سمنان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، تولید آبزیان در استان سمنان به 831 تن رسید

مسعود مهدوی در جلسه ستاد توسعه شیلات استان سمنان، گزارشی از وضع آبزی‌پروری در استان ارائه کرد و اظهار داشت: پرورش آبزیان در استان سمنان به‌طور رسمی از سال 1375 آغاز شد و با توسعه آن در استان، تولید آبزیان از 201 تن در سال 1384 به 831 تن در سال گذشته رسید

مهدوی در ادامه نیز گزارشی از انواع آبزیان پرورشی، مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، میزان عملکرد و درصد تحقق تولید در برنامه پنجم، فعالیت‌های شاخص در برنامه پنجم و اهداف برنامه ششم، برنامه‌های در دست اقدام، پرورش ماهی در قفس، مشکلات، محدودیت‌ها، فرصت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی این بخش ارائه کرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری سمنان نیز با اشاره به وجود نیروی کار جوان در کشور و استان سمنان، خواستار پیگیری و تشکیل جلسه مشترک با صندوق کارآفرینی امید در استان برای استفاده از منابع خوب آن صندوق و برای توسعه بخش کشاورزی شد.

منوچهر صادقی همچنین خواستار فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش مصرف سرانه ماهی و گنجاندن این منبع سرشار از مواد غذایی در سبد خانوار و کارکنان شد.

در نخستین جلسه ستاد توسعه شیلات استان سمنان مقرر شد: کمیته‌ای متشکل از جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، دامپزشکی، نماینده استانداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در صورت لزوم تشکیل شود و نظرات کارشناسی خود را در خصوص پیگیری پرورش ماهی تیلاپیا در استان ارائه دهد.

همچنین مصوب شد: بحث پرورش ماهی در قفس در سد مجن با حضور شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری و اجرایی، نظارت و کنترل بهداشتی از طریق دامپزشکی استان در طرح‌های توسعه با جدیت دنبال و فرهنگ‌سازی مناسب برای افزایش مصرف سرانه ماهی و گنجاندن آن در سبد غذایی خانوار انجام شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید