کاهش 37 درصدی ارزش اقتصادی صید ماهی در مازندران

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
کاهش 37 درصدی ارزش اقتصادی صید ماهی در مازندران
معاون صید و صیادی شیلات مازندران از کاهش 37 درصدی ارزش صیدماهیان دریای خزر در این استان خبر داد

عباسعلی شیخ تبار گفت: وضعیت صید امسال با توجه به وضعیت جوی ناپایدار و تغییرات آب و هوایی و سردی هوا تغییرات شگرفی داشته است.

وی با بیان این‌که در دهه گذشته وضعیت صید مثبت بود و صید ماهی سفید 109 درصد افزایش داشت، افزود: در دهه اخیر صید کفال 42 درصد و صید کپور 22 درصد کاهش یافت، اما در سایر گونه‌ها 4 درصد افزایش صید را شاهد بودیم

معاون صید و صیادی و ماهیگیری شیلات مازندران، با بیان این‌که در دهه اخیر به نسبت دهه سوم بهمن سال گذشته 31 درصد افزایش صید گزارش شده است، تصریح کرد: صید ماهی به نسبت سال گذشته از ابتدای صید تا کنون 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 1081 تن میزان صید امسال بود که نسبت به صید کلی سال گذشته که 2016 تن بوده حدود 50 درصد کاهش داشته است.

شیخ‌تبار اظهار کرد: صید ماهی کفال نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش داشته و صیادان به علت ناپایدار بودن جو هوا در دو ماه اول سال صید و یکنواخت نبودن مسیر باد فرصت صیادی را از دست دادند.

وی با بیان اینکه میزان پره کشی صیادان به علت وضعیت جوی 23 درصد کاهش یافت، ادامه داد: متوسط صید در هر مرحله از پره‌کشی در سال گذشته 150 کیلو ماهی بوده که امسال به 100 کیلو کاهش یافته است.

شیخ‌تبار با اشاره به این‌که ارزش ریالی صید از 20 مهر تا کنون 231 میلیارد ریال بوده است، گفت: امیدوارم با توجه گرم شدن هوا و آب، مسیر مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت سواحل ایران تغییر یابد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید