راه اندازی گشت دریایی در سال 95

چهار‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۸ بازدید
راه اندازی گشت دریایی در سال 95
سازمان حفاظت محیط زیست، از راه اندازی گشت دریایی در سال 95 خبر داد
پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی در نشست خبری افزود: این گشت دریایی در دریای عمان و خلیج فارس صورت می گیرد ولی در دریای خزر برای سال آینده نمی توان قول داد.
وی درباره راه نیفتادن گشت دریایی خزر درسال 95 گفت: برنامه های کنوانسیون تهران متوقف است و علت آن هم انتقال دبیرخانه از سوییس به آذربایجان می باشد.
فرشچی افزود: بعداز انتقال دبیرخانه به باکو و برگزاری جلسات در ماه آوریل، گشت دریایی در دریای خزر هم خواهیم داشت.
وی از هم افزایی ارگانهای دریایی برای نخستین بار در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: استقرار صنایع در سواحل دریایی موجب ایجاد این هم افزایی شده است.
معاون محیط زیست دریایی به طرح گردشگری در جزایر به طرح گردشگری جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت: طرح گردشگری جزیره هندورابی به نام جزیره آرامش مطرح و در حال بررسی است.
وی افزود: تا زمانی که برای جزایر شناسنامه تهیه نشود سخت می شود دانست چه فعالیت هایی می شود در آن انجام داد.
فرشچی در ادامه بابیان اینکه پرورش ماهی در قفس در سواحل افزایش داشته است، گفت: در هماهنگی صورت گرفته با شیلات قرار بر این شد تا پرورش محدود و جانمایی و گونه مورد پرورش بررسی شود که درحال انجام است.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه تنها 1200 تن پرورش ماهی در قفس مجاز است.
فرشچی از دادن مجوز پرورش ماهی تیلاپیا به استان یزد خبر داد و افزود: تیلاپیا یک گونه مهاجم و برای گونه های دریایی خطرساز است

وی با بیان اینکه تقاضا برای پرورش این گونه زیاد است، گفت: برای پرورش به یزد به صورت پایلوت مجوز دادیم که اگر موفق به ورود این گونه به آبها شوند پرورش آن به صورت گسترده بررسی می شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید