سرانه مصرف آبریان در کشور تا پایان برنامه پنجم به 15 کیلوگرم می‌رسد

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


خبرنگار مهر، غلامرضا رازقی پیش از ظهر پنج‌شنبه در بررسی وضعیت اراضی پرورش میگوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون 4هزار و 800 هکتار از اراضی استانهای جنوبی و شمالی کشور به پرورش میگو اختصاص یافته است که 65 درصد پرورش در دو استان هرمزگان و بوشهر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تولید میگو بر اساس برنامه پنجم توسعه باید به 10هزار تن برسد تصریح کرد: اکنون تولید میگو در کشور بالغ بر 10هزار تن است که پیش بینی می‌شود که امسال به 15هزار تن برسد که نشان از رونق پرورش میگو در استانهای کشور است.
مدیر عامل شیلات ایران تاکید کرد: تولید میگو در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه با توجه به رونقی که دارد به 45هزار تن خواهد رسید.
رازقی با بیان اینکه قیمت میگوی پرورشی در خارج از کشور هر کیلوگرم 10دلار است اضافه کرد: این بیانگر مقبولیت خوب این محصول در کشورهای اروپایی است.

وی از رشد تولید و صادرات ماهیان خاویاری خبرداد و افزود: سال گذشته 500کیلوگرم خاویار پرورشی به خارج از کشور صادر شد که با توجه به افزایش تولید این نوع ماهی پیش بینی می شود امسال 20 درصد افزایش صادرات داشته باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه میزان تولیدات آبزیان کشور امسال یک میلیون تن پیش بینی شده است گفت: سال گذشته 840هزار تن انواع آبزیان پرورشی و دریایی در کشور تولید شده است که امسال رشد 25 درصدی دارد.
مدیرعامل شیلات ایران در خصوص بازسازی ذخایر نیز گفت: بیشترین بازسازی ذخایر آبزیان مربوط به ماهیان استخوانی و خاویاری مربوط به شمال کشور است و برنامه های مناسبی نیز برای جنوب کشور تدوین شده که به زودی اجرا می شود.

رازقی اجرای پرورش ماهی در قفس را یکی از سیاستهای شیلات ایران دانست و گفت: این طرح بیشتر در استانهای شمالی کشور پشت سدها و دریاها مورد استقبال قرار گرفته و برنامه ریزی شده این پروژه در استانهای جنوبی نیز اجرا شود.

وی شرایط خوب اقتصادی پرورش میگو را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: شرائط اقتصادی قابل توجهی در سطح جهانی در امر پرورش میگو فراهم است و سرمایه گذاران عمده‌ای برای پرورش و تولید این آبری آماده‌اند

دیدگاه خود را بیان کنید