برآورد خسارت سرخون در اولویت کاری وزارت نفت قرار گیرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
برآورد خسارت سرخون در اولویت کاری وزارت نفت قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت نفت باید برآورد کامل خسارت وارد شده به آب آشامیدنی، کشاورزی، محیط زیست و شیلات‌های این منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت که به منظور بررسی مسئله آلودگی نفتی سرخون از توابع شهرستان اردل در این استان برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست بررسی‌های لازم به منظور جبران خسارت‌های ناشی از آلودگی نفت سرخون و اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه انجام شد. وی افزود: وزارت نفت به هیچ وجه نباید در جبران خسارت منطقه سرخون و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان این حادثه کوتاهی کند

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: وزارت نفت باید برآورد کامل خسارت وارد شده به آب آشامیدنی، کشاورزی، محیط زیست و شیلات های این منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی گفت: رفع مشکلات کنونی، جلوگیری از بروز حوادث مشابه، تعیین تکلیف مشکلات و بررسی کارشناسی، علمی و دقیق مشکلات ناشی از این حادثه جزء مهمترین خواسته‌های مردم منطقه محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به دنبال حادثه اخیر در لوله انتقال نفت مارون به ۵۸ شیلات، ۲۲۰ هکتار باغ و 2200 هکتار زمین کشاورزی آسیب جدی وارد شده است.

وی عنوان کرد: لوله انتقال نفت مارون در سال های ۱۳۶۶، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ در منطقه سرخون و در سال ۱۳۸۶ در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشکلات زیست محیطی فراوانی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورد. مسئولان وزارت نفت باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات ناشی از این حوادث و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان این حادثه اقدام کنند.

در نشست با وزیر نفت همچنین در زمینه گازکشی روستایی و حوزه خدمات اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز بحث و تبادل نظر شد.

به‌ گزارش ایسنا، به دنبال بارندگی‌های اخیر، بخشی از خط انتقال نفت خام خوزستان، ۱۲ آذر امسال در بخش میانکوه شهرستان اردل، شکست و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید