کارگاه آموزشی بین المللی آبزی پروری در قفس در البرزآغاز شد

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
کارگاه آموزشی بین المللی آبزی پروری در قفس در البرزآغاز شد

کارگاه آموزشی بین المللی پنج روزه آبزی پروری در قفس روز شنبه با حضور 70 نفر از پرورش دهندگان آبزی و اساتید دانشگاهی داخلی و خارجی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز آغاز شد.

رئیس انجمن علمی ماهیان زینتی ایران و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: در این کارگاه آموزشی ارگان های بخش خصوصی و دولتی،انجمن های علمی، نشریات تخصصی و اساتید خارجی از کشورهای ترکیه، نروژ، روسیه و مالزی حضور دارند.
شهرام دادگر اظهار داشت: انتقال جدید ترین یافته های علمی در زمینه پرورش آبزیان درقفس از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بین المللی است.
وی، حمایت از طرح های توسعه آبزی پروری و لزوم توجه به پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از ارکان سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود به منظور انتقال دانش فنی و آگاهی از آخرین دستاوردها و استانداردهای جهانی از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد.

دادگر افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و ضرورت افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور، دولت در صدد توسعه آبزی پروری در قفس شناور در خلیج فارس،دریای عمان و خزر برآمده است .
وی اظهار داشت: در این روش ماهیان از در آب دریا و در قفس های شناور پرورش می یابند.
دادگر گفت: تکثیر و پرورش ماهیان دریایی با تاکید برگونه های گوبیا،سی باس و... طراحی و ساخت و نصب قفس های ساحلی آبزی پروری تلفیقی(گونه ای)، بررسی جنبه های مهندسی و زینتی پرورش ماهی در قفس با تاکید بر دریای خزر،شرایط و اپتیمم برای پرورش، مقایسه تکنولوژی متفاوت ،اثرات زیست محیطی متقابل پرورش در قفس، قابلیت توسعه پایدار پرورش در قفس ومدل سازی با توجه به اثرات محیطی و فرآوری فروش و بازاریابی، تجارت آبزی پروری از جمله محور و مباحث این کارگاه است.
این کارگاه آموزشی بین المللی با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فردیس ،موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و سایر سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی و انجمن های علمی و نشریات تخصصی آغاز شده است.
این کارگاه از 15 الی 19 آبان ماه به مدت 5 روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت فردیس استان البرز ادامه دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید