تدوین برنامه ششم توسعه کشاورزی استان کرمانشاه با محوریت کاهش مصرف آب

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
تدوین برنامه ششم توسعه کشاورزی استان کرمانشاه با محوریت کاهش مصرف آب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، بر کاهش مصرف و استفاده بهینه از منابع آب در تدوین برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد

رضا رحیمی در کارگروه اقتصادی استان که با محوریت تدوین برنامه ششم توسعه حوزه کشاورزی در استانداری برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امیدواریم با برنامه ای که تدوین شده در پایان برنامه ششم تولید محصولات کشاورزی در استان به 2 برابر وضعیت فعلی برسد.
به گفته وی، در همه مباحثی که در حوزه های زراعت، باغبانی، شیلات و سایر زیرمجموعه های کشاورزی مطرح شد بر استفاده بهینه از منابع آب و فن آوری های روز برای افزایش بهره وری تاکید شده است.
وی ادامه داد آنچه که در تدوین این برنامه اهمیت دارد توجه به کشت های اقتصادی در کل حوزه ها و همچنین مبحث توسعه گلخانه ها، باغات مدرن، باغات دیم و گیاهان دارویی و توسعه شیلات در حوزه سدهای سامانه گرمسیری است.

** افزایش تولیدات کشاورزی از سه میلیون تن به پنج میلیون تن
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز به ارایه گزارشی از وضعیت فعلی استان در بخش کشاورزی و افق چشم انداز در پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال 99 پرداخت.
خسرو شهبازی گفت: هم اکنون استان کرمانشاه در تولید گندم رتبه چهارم کشور، در تولید جو رتبه دوم، در تولید ذرت رتبه دوم، در تولید چغندرقند رتبه چهارم و در تولید نخود رتبه اول کشور را دارد و در مجموع استان در تولید کل محصولات زراعی در کشور رتبه هشتم را دارد.
وی افزود: کل تولیدات زراعی ما در سال 94 رقم 2 میلیون و 960 هزار تن بوده که پیش بینی ما رسیدن به رقم چهار میلیون و 907 هزار تن در سال 99 یعنی پایان برنامه ششم توسعه است.
آنگونه که شهبازی گزارش داد؛ در سال 94 وضعیت تولیدی استان در بخش دام و طیور 442 هزار تن بوده است که پیش بینی می شود در پایان برنامه ششم توسعه به عدد 669 هزار تن برسد.
وی، میزان تولیدی محصولات باغی در سال 94 را نیز 225 هزار تن عنوان کرد و افزود که انتظار ما رسیدن به تولید 375 هزار تن برای سال 99 است.
شهبازی جمع کل تولیدات در بخش شیلات و آبزیان در سال 94 را 11 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد که هدف ما رسیدن به تولید 33 هزار تن در پایان برنامه ششم است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید