برگزاری دومین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان در ملایر

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
برگزاری دومین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان در ملایر

رئیس دانشگاه ملایر از برگزاری دومین همایش ملی «علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان» به میزبانی این مرکز آموزش عالی در 4 آذرماه خبرداد.

دکتر بهمن حیاتی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات 15 مهرماه بوده است، افزود: تنوع‌زیستی، مهندسی آبزیان، تکثیر و پرورش، تغذیه و غذای زنده، ژنتیک و اصلاح نژاد، فیزیولوژی و بافت‌شناسی، اکوفیزیولوژی و بوم‌شناسی و آلودگی منابع آب بخشی از محورهای مهم این همایش است.

وی ادامه داد: اکولوژی مولکولی و اکوتوکسیکولوژی، فنانوری زیستی و نانوفناوری، بهداشت و بیماری‌های آبزیان، صید، مدیریت و ارزیابی ذخایر، ترکیبات زیست فعال در آبزیان، میکروبیولوژی و کنترل کیفی فرآورده‌های شیلاتی و عمل‌آوری و بازاریابی و بسته‌های فرآوری شیلات از دیگر محورهای این همایش به شمار می‌رود که با حضور اساتید و مسئولان ارشد استانی برگزار خواهد شد

حیاتی در ادامه اظهار کرد: بی‌شک بستر توسعه علم و تکنولوژی در سایه امر تحقیق و پژوهش‌های اساسی و اصولی فراهم آمده است بنابراین در زمینه برنامه‌ریزی‌های علمی و صنعتی باید تقدم و اولویت را برای موضوع تحقیق و پژوهش قرار داد.

وی تصریح کرد: از آنجا که یکی از ستون‌های اصلی و کلیدی هر دانشگاه حوزه معاونت پژوهشی و فناوری است، این امور نیز در دانشگاه ملایر با تلاش‌های بی‌دریغ و برنامه‌ریزی‌های دقیق تحقق یافته و این معاونت در اجرای اهداف کلان خود اقدامات موثر و مثبتی را انجام داده و توانسته است موجبات قرار گرفتن این حوزه مهم و حساس را در جایگاه مناسب و شایسته آن فراهم سازد.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: اهداف اصلی دفتر معاونت پژوهش و فناوری ملاحظه، ارزیابی و تصمیم‌گیری درباره کلیه فعالیت‌های پژوهشی درون دانشگاه و خارج از آن، سیاستگذاری و ارائه خدمات برای دستیابی به اهداف بزرگ پژوهشی در قالب برنامه‌های توسعه کشور و ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید