اجرای طرح آبزی پروری در خورهای منتهی به خلیج فارس

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
اجرای طرح آبزی پروری در خورهای منتهی به خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از اجرای طرح های آبزی پروری در خورهای منتهی به خلیج فارس خبر داد

نبی الله خون میرزایی افزود : طرح آبزی پروری پس از کسب مجوزهای لازم و به کمک و همراهی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خورهای جنوبی استان با هدف ایجاد اشتغال و بهره گیری از ظرفیت های طبیعی منطقه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مطالعات طرح آبزی پروری در خورهای جنوبی خوزستان و متصل به آبهای خلیج فارس انجام شده است ، افزود: محدوده هایی که از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست برای طرح های آبزی پروری منعی ندارد در دو هفته آینده به اداره کل شیلات اعلام و پس از تصویب این طرح در کارگروه استانی برای اجرایی شدن به سازمان شیلات کشور ارسال خواهد شد

وی با بیان اینکه برای تبدیل خورهای متصل به خلیج فارس به طرح های آبزی پروری اعتبار زیادی نیاز ندارد، افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در این پهنه های طبیعی برای صنعت آبزی پروری وجود ندارد و می تواند تولید و اشتغال زایی بالایی به دنبال داشته باشد.
میرزایی با بیان اینکه هم اکنون طرح های آبزی پروری با ظرفیت حدود 70هزار تن در خوزستان در دست اجراست از برنامه شیلات استان برای

افزایش دو برابری آبزی پروری در استان در برنامه ششم توسعه خبر داد.
وی گفت: بسیاری از طرح های توسعه ای آبزی پروری در استان به علت کمبود اعتبار و پرداخت نشدن تسهیلات مناسب بانکی بلا تکلیف مانده اند.

وی به طرح مطالعاتی پرورش میگو در مناطق ساحلی استان نیز اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح نیاز به زیرساخت های لازم دارد و در صورت اختصاص اعتبار ملی می توان طرح پرورش میگو را در برخی مناطق ساحلی استان اجرایی کرد.

نخستین طرح پرورش میگو در دهه 70 در شوره زارهای اطراف بندر چوئبده آبادان در زمان دولت سازندگی با سرمایه ثابت یکصد میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


این طرح آبزی پروری در سال های اخیر با شیوع بیماری لکه سفید و تعطیلی مزارع پرورش میگو مواجه بوده است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید