کولاک، صیادان آستارا را در آذرماه خانه نشین کرد

چهار‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
کولاک، صیادان آستارا را در آذرماه خانه نشین کرد

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: به دلیل برودت هوا و کولاک دریا در آذرماه، صیادان نتوانستند به صید ماهی در نوار ساحلی این شهرستان اقدام کنند.

صادق خاصی پور گفت: صیادان آستارا برای نخستین بار در سال جاری 30 روز کولاکی را سپری کردند و این امر در ماه های اخیر برای آنها بی سابقه بود.
وی افزود: در سال گذشته از ابتدای فصل صید(مهرماه) تا پایان آذرماه، دو هزار و 359 کیلوگرم انواع ماهی توسط صیادان شرکت موج گل سیبلی آستارا صید شده بود و در مهر و آبان ماه امسال چهار هزار و 854 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شد.

وی اضافه کرد: در مهر و آبان ماه امسال، 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی با 42 بار پره کشی اقدام به صید ماهیان استخوانی کردند و در این مدت، 123 کیلوگرم ماهی سفید، چهار هزار و 405 کیلوگرم کفال و 326 کیلوگرم کپور و اردک ماهی صید شد.
خاصی پور با اشاره به اینکه صید به روش پره کشی در سواحل دریای خزر تا 20 فروردین سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: از 20 تا 31 شهریور امسال نیز دو هزار و پنج کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در نوار ساحلی آستارا صید شده بود.
49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان در غرب استان گیلان در صید ماهیان استخوانی فعالیت می کنند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید