برداشت 2000 تن ماهی در قفس با مشارکت جهاد دانشگاهی

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
برداشت 2000 تن ماهی در قفس با مشارکت جهاد دانشگاهی

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان (آبهای ساحلی و فراساحلی) با اشاره به واگذاری تعدادی قفس به جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان برای مشارکت در طرح ماهیان در قفس از برداشت 2هزار تن ماهی درسال جاری خبر داد

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به طرح پرورش ماهیان درقفس گفت: مطالعات تکمیلی این طرح انجام شده وهم اکنون 7شرکت در 4 نقطه دریا وارد صنعت پرورش ماهیان درقفس شدند.

وی افزود: هم اکنون 8 قفس در دو سایت هزار تنی و 350 تنی کارگذاشته شده و دو قفس دیگر آماده بکارگیری در منطقه رمین است و این درحالی است دو شرکت دیگر نیز برای تامین بچه ماهی قرارداد بسته اند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان بابیان اینکه امسال چیزی بالغ بر 2 هزارتن برداشت ماهی را دراین طرح هدف گذاری کردیم تصریح کرد: در این طرخ قفس های 50،100 ،150و200 تن به کارگرفته می شود و این درحالی است متوسط اعتبارلازم برای هر قفس 700میلیون تا یک میلیارد تومان است که به تولیدکنندگان تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی اعطا می شود.

به گفته میرمرادزهی معاونت پژوهشی جهادداشگاهی ابراز علاقه مندی کرده که دراین طرح شرکت کند و تفاهم نامه همکاری آن ها نیزبا شرکت متولی درهفته گذشته امضاشده است.

وی با اشاره به جدید بودن این طرح گفت: طبق توافقات انجام شده، جهاددانشگاهی قرار است با نظارت و برنامه ریزی خود به عنوان پایلت دراین طرح فعالیت کند به گونه ای که این نهاد با در اختیار گرفتن تعدادی قفس و پرورش ماهی در آن‌ها الگو و تشویقی برای سرمایه گذران و موجب توسعه آن است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان روند اداری درخواست مجوزبرای اجرای این طرح را طولانی خواند و تاکید کرد: این امر موجب کند شدن کارها می شود و با پیگیری‌های انجام شده سعی در سریعتر کردن آن داریم

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید