پایان عملیات ساخت و ساز پایانه صادراتی مازندران در سال 95

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
پایان عملیات ساخت و ساز پایانه صادراتی مازندران در سال 95

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: عملیات ساخت و ساز پایانه صادراتی مازندران در سال 95 به پایان می رسد

محمد محمدپور عمران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که با حضور رئیس اتاق ایران در ساری برگزار شد، با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت صادرات مازندران به 850 میلیون دلار وجود دارد، اظهار کرد: با ایجاد پایانه های صادراتی در حوزه مرکبات و آبزیان، یقینا شاهد تحقق 25 درصدی ظرفیت صادراتی پیش بینی شده استان خواهیم بود.

این مسئول افزود: پایانه صادراتی استان نزدیک به 10 سال درگیر پروژه ساخت و ساز بود که امسال به پایان خواهد رسید و با فعالیت آن، ظرفیتی بسیار مناسب برای ارتقای صادرات استان به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم قطعه سازی نیز در استان رونق یابد، اظهار کرد: دولت برای حمایت از صنعت لبنی 1 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی در نظر گرفته و برای صادرات آن نیز حمایت های خوبی اعمال کرده است.

محمدپور تاکید کرد: لبنیات، قابلیت مهم صادراتی مازندران به دیگر کشورهای منطقه است و باید این فرصت را قدر بدانیم.

وی با اشاره به مصوبه ای جدید در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده است 2 درصد مبلغ کالای وارداتی به غیر از کالاهای اساسی به عنوان حقوق ورودی دریافت شود که پیشنهاد می کنیم این مبلغ دریافتی در قالب مشوق های صادراتی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: این 2 درصد شامل مبلغی معادل 2 هزار میلیارد تومان است که برای کشور امید به ارمغان خواهد آورد و فرصت مناسبی برای حمایت از صادرات خواهد بود.

وی خواستار حمایت های بیشتر دولت و مجلس از توسعه صادرات استان شد و گفت: برای تقویت فعالیت صادرکنندگان نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم تا با تصویب قانون و اجرای آن نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات ایفا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: این توانمندی در صادرات استان وجود دارد که به مرز 25 درصد از پیش بینی صادرات 2 میلیارد دلاری برسد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید