رهاسازی 200 هزار قطعه بچه ماهی در سقز

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

رهاسازی 200 هزار قطعه بچه ماهی در سقز
200 هزار قطعه بچه ماهی از خانواده کپور روز چهارشنبه در مجتمع گرمابی روستای 'گردیگلان' واقع در بخش مرکزی سقز رها سازی شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز در این ارتباط گفت: برای خرید این ماهیان که شامل فیتو فاگ، بیگ هد، آمور و کپور طلایی است 300 میلیون ریال از محل طرح توسعه آبزی پروری در آب های داخلی استان، تامین و هزینه شده است.
محمد پیشداد اعلام کرد: این ماهیان که وزن هر کدام از آنها 10 گرم است برای بالا بردن ضریب ماندگاری در این استخر، رهاسازی و نگهداری می شوند.
وی اضافه کرد: این بچه ماهیان بعد از رسیدن به وزن 70 تا 80 گرمی، در تابستان سال جاری در دریاچه پشت سد شهید کاظمی رها می شوند.

او اعلام کرد: سالانه دو هزار تن ماهی گرم آبی و 400 تن ماهی سردآبی از سد شهید کاظمی توسط تعاونی صیادان که اعضای آن 300 نفر هستند صید می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از فصول سال، تعاونی صیادان شهرستان سقز هم در امر رها سازی با جهاد کشاورزی مشارکت می کند یادآور شد دی سال گذشته 450 هزار قطعه بچه ماهی از خانواده کپور ماهیان در سد شهید کاظمی با مشارکت این تعاونی رهاسازی شد.

او با عنوان اینکه فرهنگ سازی برای شیوه های مناسب صید و حفظ ذخایر آبزیان همواره در دستور کار جهاد کشاورزی بوده از صیادن خواست تا در زمان فصل صید اندازه چشمه تور ماهیگیری را رعایت نمایند.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی مرکز استان سنندج واقع شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید