صید 20 قطعه ماهی خاویاری در سواحل بندرکیاشهر

چهار‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
صید 20 قطعه ماهی خاویاری در سواحل بندرکیاشهر

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون تعداد 20 قطعه ماهی خاویاری در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان در شرق استان گیلان صید شده است

حمید رضا سلیمانی اظهار داشت: صید این تعداد ماهی خاویاری با نظارت اداره شیلات و توسط 30 نفر از صیادان دو صید گاه مجاز و انحصاری فعال در سواحل بخش بندرکیاشهر صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه صید ماهیان خاویاری توسط این دو صیدگاه تا پایان خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت افزود: این تعداد ماهی خاویاری صید شده دارای 276 کیلوگرم گوشت و 29 کیلوگرم خاویار قابل استحصال بودند

سلیمانی ارزش اقتصادی این تعداد ماهی خاویاری صید شده را حدود 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این ماهیان خاویاری جهت تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان گیلان فرستاده شده اند.
رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه در ادامه حفظ و احیاء ذخائر دریایی را از سیاستها و اهداف مهم شیلات عنوان کرد و گفت: تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در افزایش ذخائر دریای خزر و رودخانه سفید رود به عنوان یکی از زیستگاههای مهم آبزیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سلیمانی همچنین با اشاره به فعالیت 11 شرکت تعاونی پره صیادی در سواحل بخش بندرکیاشهر اظهار داشت: حدود یکهزار نفر از صیادان این پره های صیادی از هفدهم مهرماه امسال فعالیت خود را به منظور صید انواع ماهیان استخوانی آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه از زمان آغاز فصل صید امسال تا کنون 81 تن از انواع ماهیان استخوانی در سواحل بندرکیاشهر صید شده افزود: از این میزان صید ماهیان استخوانی 28 تن ماهی سفید، 50 تن کفال و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.
وی ارزش اقتصادی این میزان از ماهیان استخوانی صید شده را حدود 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: صید ماهیان استخوانی توسط صیادان این شهرستان تا نیمه اول فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
سلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از وجود 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر بهره مند است یادآور شد: صید و صیادی یکی از منابع مهم درآمد صیادان این شهرستان است که انتظار می رود حمایتهای لازم از آنان صورت گیرد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید