پروانه پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در هرمزگان صادر شده است

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

پروانه پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در هرمزگان صادر شده است

تاکنون برای پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در هرمزگان، پروانه تاسیس برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی های صیادی، صادر شده است.

استاندار هرمزگان روز سه شنبه گفت: برای ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در استان در سال جهش تولید هدف گذاری شده و در این راستا اقدام های لازم برای تامین اعتبار، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز انجام می‌شود.

فریدون همتی در نشستی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با موضوع پیگیری اجرای طرح‌های توسعه‌ پرورش ماهی در هرمزگان افزود: پرداخت تسهیلات از محل منابع توسعه روستایی، تامین ارز دولتی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز از اقدامات حمایتی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه خوبی که صیادان در این زمینه دارند، سیاست‌های مناسبی را جهت تشویق و حمایت لازم برای استفاده از ظرفیت آنان در زمینه پرورش ماهی در نظر گرفته‌ایم.

به گفته استاندارهرمزگان، طرح توسعه پرورش ماهی با استفاده از ظرفیت صیادان، توسط سازمان شیلات تهیه و به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارائه خواهد شد و در قالب این طرح اقدامات مناسبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز پیگیری توسعه پرورش ماهی و همچنین آموزش صیادان توسط سازمان شیلات برای مشارکت در این طرح را ضروری دانست.

محمد امید اظهار داشت: افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های خاص در کشور از محل منابع توسعه روستایی در نظر گرفته شده است که پرورش ماهی نیز از جمله این طرح‌های خاص محسوب می‌شود.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان نیز گفت: این استان با تولید۲۲هزار و ۸۳تن آبزیان پرورشی درسال ۹۸ توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته عبدالرسول دریایی، در حال حاضر ۸هزار و۶۷۶ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در حال بهره‌برداری، ۱۳هزار و ۶۲ هکتار اجرا، ۱۲ هزار و ۷۱۱ هکتار موافقت اصولی و۲۰هزار و ۲۱۸ هکتار زمین قابل واگذاری به شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

وی بیان داشت: ۴۲درصد از تولید ماهی در قفس کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد و رهاسازی ۵۵ میلیون قطعه بچه میگو به دریای خلیج‌فارس در هرمزگان صورت گرفت.

دریایی عنوان کرد: ۲۱مرکز با ظرفیت عملیاتی تولید ۳هزار و۷۰۰میلیون قطعه در حال بهره‌برداری، ۱۱مرکز با تولید ۴هزار و ۶۰۰میلیون قطعه در حال اجرا و صدور مجوز برای ۲۰ مرکز با ظرفیت تولید ۴هزار و ۹۰۰میلیون قطعه، برای توسعه تولید آبزیان در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید