۱۰۰ ایستگاه پرورش آبزی در زنجان ایجاد شده است

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
۱۰۰ ایستگاه پرورش آبزی در زنجان ایجاد شده است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طی سه سال گذشته جوانان فارغ التحصیل رشته کشاورزی ۱۰۰ ایستگاه پرورش ماهی در زنجان ایجاد کرده اند.

محمود صیاد بورانی به بحث اشتغالزایی در بخش آبزی پروری اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزارو ۱۰ نفر در بحث پرورش آبزی پروری در استان زنجان اشتغال دارندو ۱۳۴ میلیارد تومان در سال در آمد دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از وجودبیش از ۶۰۰ مزرعه آبزی پروری دراستان زنجان خبر داد و گفت: تعداد این مزارع طی سالجاری افزایش می یابد.

وی به پرورش ماهی در قفس در استان زنجان اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی در قفس در شش سد استان زنجان انجام می شود چرا که دریاچه هایی در پشت سد خاکی وجود دارد که عمق این دریاچه ها حداقل ۷ متر و مساحت حداقل ۶ هکتار دارند و پررش ماهی در قفس انجام می شود.

صیاد بورانی ادامه داد: در حال حاضر شش سد خندقلو در شهرستان ماهنشان، بوئین در سلطانیه، سد حسن ابدال در شهرستان زنجان، سد توده بین در ابهر و گلابر در ایجرود و میرزاخانلو در طارم شناسایی شده و در ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات این طرح برطرف شد و برنامه ریزی برای تولید ماهی در دستور کار است و سه سد در استان این طرح را انجام می دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تاکید کرد: سه سد خاکی استان زنجان برای طرح پرورش ماهی در قفس اقدام کردند که برای اشتغالزایی بسیار موثر خواهد بود.

صیاد بورانی تولید ماهیان ارگانیک را در دستور کاری مرکز شیلات استان زنجان اعلام کردوگفت: در هر قفس برای ۲۴ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود که خود یک امر مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صیاد بورانی یاد آورشد: توسعه پرورش ماهی در قفس نیاز به ورود سرمایه گذار بخش خصوصی دارد که خوشبختانه طی سالجاری استقبال از این طرح از طرف بخش خصوصی خوب بوده است و سازمان هم حمایت لازم را دارد.

وی افزود: ماهیان استان زنجان به کشوریهای روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر می شود.

مدیر امور شیلات وآبزیان استان زنجان تصریح کرد: طی سه سال گذشته جوانان فارغ التحصیل رشته کشاورزی ۱۰۰ ایستگاه پرورش ماهی در استان زنجان ایجاد کرده اند و تا پایان سالجاری ۲۰ ایستگاه به تعداد مزارع آبزی پروری استان اضافه می شود.

صیاد بورانی افزود: به جوانان کار آفرین استان زنجان تسهیلات برای پرورش آبزی پروری پرداخت می شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید