صادرات میگوهای سیریک به کشور چین و ویتنام

چهار‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
صادرات میگوهای سیریک به کشور چین و ویتنام

رئیس شیلات شهرستان سیریک با اشاره به صادرات میگو به کشورهای چین و ویتنام گفت: تاکنون بیش 180 تن میگو برداشت شده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت بیش از 550 تن برداش شود که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش تولید داشته است

عبدالله رئیسی بلوچی، رئیس شیلات شهرستان سیریک اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان برداشت بیش از 550 تن میگو پرورشی برداشت و علاوه بر مصرف بازارهای داخلی به خارج کشور صادر شود.

وی افزود : تاکنون بیش 180 تن میگو برداشت شده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت بیش از 550 تن برداش شود که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش تولید داشته است.


رئیس شیلان شهرستان سیریک بیان کرد: زمان برداشت میگوی پرورشی از سایت عدالت شهرستان سیریک از 15 روز بیش شروع شده و تا 15 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

رئیسی یادآور شد: در مردادماه سال جاری بیش از 35 میلیون بچه میگو در 200 هکتار از مزارع پرورشی شهرستان سیریک با هدف پرورش و تولید رها سازی شده است.

وی افزود: بیشتر میگوهای برداشت شده به کشورهای ویتنام و کشور چین صادر می شود.

رئیسی اضافه کرد: با توجه به شروع برداشت میگو در مزارع بیش از 18 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در هر مزرعه مشغول فعالیت می باشند.

رئیس شیلات شهرستان سیریک اذعان کرد: در شهرستان سیریک بیش از 14 سایت مزارع پرورش میگو وجود دارد که از این مجموعه 10 سایت فعال هستند و امیدواریم 4 سایت دیگر با اخذ تسهیلات و سهم آورده بتوانند تا پایان سال فعالیت خودشان را آغاز نمایند.

عبدالله رئیسی اذعان کرد: اجرای سایت پرورش میگو در شهرستان سیریک یکی از طرح های زیر ساختی و بنیادی است که در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است که توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه صورت گرفته و الحمدالله در این زمینه هم به اشتغالزایی و رونق شهرستان کمک کرده و هم از پتانسل مغفول مانده شهرستان احیا و شکوفا صورت گرفته است.

شهرستان سیریک با 43 هزار نفر جمعیت در 175 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید