شیلات سیریک از نمایندگی به اداره ارتقاء یافت

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
شیلات سیریک از نمایندگی به اداره ارتقاء یافت

فرماندار شهرستان سیریک گفت: با عنایت به ابلاغیه شماره 90177 تاریخ 21/5/94 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر ابلاغ نمودار تشکیلاتی سازمان شیلات ایران نمایندگی شیلات سیریک به اداره ارتقاء یافت

میر مرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک گفت: سالانه بیش از 18 هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان شهرستان از دریا صید می‌شود و با توجه به موقعیت دریایی شهرستان سیریک و اهمیت اشتغال و معیشت زندگی اکثر مردم شهرستان از راه دریا و جایگاه خاص صید و صیادی برای شهرستان شیلات شهرستان باید از لحاظ چارت سازمانی و داشتن امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی برای ارائه خدمات و نظارت بهتر در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به کاهش آبزیان دریایی و خشک‌سالی‌های اخیر استان و شهرستان سیریک ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از آبزیان در جامعه بسیار مهم است و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک شایانی به رونق اقتصادی شیلات و سلامت جامعه خواهد کرد.

ایزدی پور ابراز کرد: برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف ارتقای شاخص‌های مصرف آبزیان نیازمند به انجام اقدامات متنوعی زیرساختی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی، و اطلاع‌رسانی برای اقشار صیاد و مردم در سطح شهرستان و منطقه دارد.

فرماندار شهرستان سیریک بیان کرد: آبزی‌پروری نقش مؤثری در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، پویایی اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و راهکاری مناسب برای مقابله با کاهش آبزیان دریایی است .

این مسئول خاطرنشان کرد: آبزی‌پروری امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تولید مواد غذایی موردنیاز انسان است و یکی از مطمئن‌ترین راهکارها برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان و صید بیش از اندازه از منابع آبی به‌ویژه در حوزه دریا است.

ایزدی پور اذعان کرد: مصرف آبزیان به‌ویژه ماهی می‌تواند با فراهم کردن بسترهای لازم برای تغذیه سالم، به داشتن جامعه‌ای پویا و توانمند در جامعه کمک کند و اهمیت استفاده از آبزیان به‌عنوان یک کالای اصلی در سبد غذایی جامعه از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک یادآور شد: گوشت ماهی‌ها سرشار از پروتئین است که دارای بیست نوع اسیدآمینه هست که 10 نوع آن برای بدن بسیار ضروری است، گوشت ماهی دارای چربی به نام امگا سه است که برای بدن زیان ندارد و می‌تواند چربی خون انسان را کنترل کند.

میر مرسل ایزدی پور اضافه کرد: گوشت ماهی بسیاری از ویتامین‌های موردنیاز بدن مانند A، B، D، E ،K را تأمین می‌کند
و مواد معدنی مهم مانند کلسیم، ید، سدیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی و گوگرد که در بدن آبزیان فراوان است برای انسان و مادران باردار اهمیت فراوانی برخوردار است.

فرماندار سیریک عنوان کرد: منطقه سیریک از دیرباز نقشی عمده در فعالیت‌های صیادی و دریانوردی داشته و به نحوی که بخش قابل توجهی از مایحتاج این بخش در استان و حتی کشور توسط صیادان این منطقه از دریا تامین و صادر می‌شود.

شهرستان سیریک با جمعیت 43 هزار نفری دارای 450 فروند قایق و بیش از 100 فروند لنج صیادی مجوز دار است و مهم‌ترین صیدگاه‌های شهرستان سیریک در شهر بندر کوهستک ، روستای کرپان ، گهردو، زیارت ، شهر گروگ و سیریک ، بریزگ و خور آذینی است

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید