بيشترين خسارات ناشي از سيلاب شهرستان سلسله در حوزه شيلات است

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
بيشترين خسارات ناشي از سيلاب شهرستان سلسله در حوزه شيلات است

فرماندار سلسله گفت: در سيلاب اخير، بيشترين خسارات وارده به شهرستان سلسله در بخش شيلات و گلخانه ها بوده است كه خسارات وارده به اين بخش توسط كارشناسان قريب 250 ميليارد ريال برآورد شده است.

قدرت الله فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسي، در سال زراعي جاري شهرستان سلسله از نظر ميزان بارندگي در استان رتبه دوم را دارد.
وي اظهار داشت: در پي بارش هاي اخير ميانگين بارش در شهرستان بيش از 160 ميليمتر و در مجموع بارش هاي سالانه بيش از 753 ميليمتر ثبت شده كه اين امر در ساليان اخير تقريبا بي سابقه بوده است

فلاح نژاد خاطرنشان كرد: به رغم اين، نزول بركت آسماني فراوان منجر به بروز مشكلات و خسارات قابل توجهي در حوزه هاي مختلف شهرستان شد.
فرماندار سلسله اظهار تصريح كرد: ميزان كل خسارات وارده به شهرستان بالغ بر 360 ميليارد ريال برآورد شده است كه در اين ميان بيشترين خسارات مربوط به حوزه شيلات و گلخانه هاي شهرستان بوده است.
وي افزود: در سيلاب اخير 20 مزرعه پرورش ماهي در شهرستان دچار خسارت شد و قريب 600 تن ماهي و بچه ماهي به دليل ورود سيلاب و گل و لاي به حوضچه هاي پرورش ماهي و تخريب آن ها تلف شدند.
نماينده عالي دولت در شهرستان سلسله اظهار داشت: اميدواريم با تزريق اعتبارات حداقل بخشي از خسارات وارده فراوان به توليدگران شهرستان جبران شود تا دوباره بتوانند با ورود به عرصه توليد زمينه رشد و توسعه شهرستان را فراهم كنند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعيت يكي از شهرستانهاي استان لرستان است كه مركز آن شهر الشتر است.
اين شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید