انجام مطالعات احداث 4 مجتمع پرورش ماهی در حاشیه شاهرود

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
انجام مطالعات احداث 4 مجتمع پرورش ماهی در حاشیه شاهرود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مطالعات راه‌اندازی 4 مجتمع پرورش ماهی در حاشیه رودخانه شاهرود در بخش الموت غربی و شرقی انجام شده است

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیازعلی ابراهیمی‌پاک در بازدید از حاشیه رودخانه شاهرود اظهار کرد: مطالعات راه‌اندازی چهار مجتمع پرورش ماهی در چهار نقطه پیش‌بینی شده است که با اجرای آن سالانه بیش از 2 هزار و 500 تن به تولید ماهیان سردآبی در استان قزوین افزوده می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های جهاد کشاورزی برای توسعه طرح آبزی‌پروری افزود: با اجرای این طرح ضمن افزایش تولید زمینه اشتغال 500 نفر در منطقه ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در الموت شرقی و غربی 23 واحد پرورش ماهی با ظرفیت 500 تن ماهی در سال وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز گفت: آبزی‌پروری یکی از طرح‌هایی بوده که در اقتصاد مقاومتی در زمان کوتاهی قابل دسترسی و اجراست.

منوچهر حبیبی ادامه داد: مصرف ماهی علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، رشد و توسعه بخش کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه منطقه الموت شرقی و غربی ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه آبزی‌پروری دارد، تصریح کرد: با اجرای طرح مطالعاتی آبزی‌پروری حاشیه شاهرود سالانه بیش از 2 هزار و 500 تن به تولید استان قزوین اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش خصوص خواست: برای توسعه آبزی‌پروری وارد عمل شده و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

حبیبی اضافه کرد: منطقه الموت کلکسیونی از ظرفیت‌های گردشگری، اشتغالزایی، کشاورزی و آبزی‌پروری است که با سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه می‌توان به رونق این بخش کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی در زمینه پرورش ماهی دارد و با مطالعات انجام شده در اطراف رودخانه شاهرود 2 هزار و 500 تن تولید استان اضافه می‌شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: با اجرای طرح‌های آبزی‌پروری 55 درصد به تولید ماهی در استان افزوده می‌شود.

ایرج رحمانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید بچه ماهی در استان قزوین انجام شده است، اضافه کرد: توسعه آبزی‌پروری در آب‌های جاری از طرح‌های مطالعاتی سازمان جهاد کشاورزی استان است.

گفتنی‌ است، در بازدید از حاشیه رودخانه شاهرود منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، حمید قزوینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، سیدبهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین و علی‌اکبر اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین حضور داشتند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید