پاکسازی رودخانه‎ها و تالاب‎های بروجرد

چهار‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
پاکسازی رودخانه‎ها و تالاب‎های بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: یکی از اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری پاکسازی رودخانه‎ها و تالاب‎ها بوده است

مصطفی مصطفی‎وند در بروجرد، اظهار کرد: رودخانه‎ها، تالاب‎ها و سراب‎های این شهرستان بدون صدمه به گیاهان آبزی، آبزیان و پرندگان پاکسازی شده است.

وی عنوان کرد: سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری بروجرد اقدام به انتقال یک فروند قایق به سراب شور به منظور پاکسازی این منطقه کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به اهمیت حفاظت و سلامت محیط زیست حرکتی در این راستا با همکاری سمن‌های زیست‌محیطی و ورزشکاران ورزش‎های همگانی در این شهرستان آغاز شده است.

مصطفی‎وند ادامه داد: با همکاری سمن‌ها و ورزشکاران در روزهای تعطیل پاکسازی محیط‎های ورزشی همگانی نظیر کوهنوردی، اماکن تفریحی، سراب‎ها و تالاب‎ها در این شهرستان برای فصول گرم سال در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: نقاط شهری شهرستان بروجرد نظیر تپه شهدای گمنام و باغ فدک نیز با همکاری ورزشکاران، سمن‌ها و شهرداری پاکسازی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد به پاکسازی منطقه گلدشت شهرستان بروجرد در روز زمین پاک در دوم اردیبهشت‌ماه اشاره و تاکید کرد: سه تن زباله جمع‌آوری شده از این منطقه با همکاری دانش‎آموزان و دوست‎داران محیط زیست توسط شهرداری به محل دفن زباله‌های شهری انتقال داده شد.

مصطفی‎وند با اشاره به اینکه کاهش حجم زباله‎های تولیدی در اولویت نخست اهمیت قراردارد، افزود: تفکیک، جداسازی و جمع‎آوری زباله‎های تولیدی در اماکن تفریحی شهرستان بروجرد برای انتقال به محل دفن زباله‎های شهری ضروری است.

وی خواستار همکاری گردشگران بومی و غیر بومی شهرستان بروجرد به منظور کاهش حجم تولید زباله‎ها و جمع‎آوری آنها در سطل‎های زباله تعبیه شده در این مناطق از سوی شهرداری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد همکاری رسانه‎های شهرستان بروجرد در رابطه با فرهنگ سازی حفاظت و پاکسازی محیط زیست با مسئولان مربوطه را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: نقش رسانه‎های دیداری، شنیداری و نوشتاری در اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست.

مصطفی‎وند ادامه داد: هدف از استفاده از ظرفیت سمن‌های دوست‏‎دار محیط زیست، ورزشکاران و جامعه دانش‌آموزی برای پاکسازی محیط زیست گسترش دامنه نیروی انسانی فعال در این زمینه است.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر استفاده بهینه از منابع طبیعی یادآور شد: جذب شهروندان به حفاظت از محیط زیست در شهرستان بروجرد در یک سال اخیر با جدیت بیش از پیش آغاز شده است و در برنامه‌های آینده نیز قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد عنوان کرد: جلساتی به منظور حفاظت از محیط زیست در شهرستان بروجرد در سال گذشته با صاحبان صنایع در این شهرستان برگزار شده که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

مصطفی‎وند تصریح کرد: به دنبال تقویت همکاری ادارات محیط زیست و بهزیستی بروجرد کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست برای مددجویان این نهاد حمایتی برگزار شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید